Reklama

Poczta Polska zaburzyła konkurencję. UOKiK interweniuje

Państwowy operator ma problem – Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów stwierdził, że rynkowy potentat ograniczał rywalizację na rynku. Nieuczciwe praktyki biły w niezależnych operatorów.

Aktualizacja: 03.03.2021 11:37 Publikacja: 03.03.2021 11:27

Poczta Polska zaburzyła konkurencję. UOKiK interweniuje

Foto: Adobe Stock

Poczta Polska (PP) posiada status operatora wyznaczonego i ma obowiązek świadczyć powszechne usługi pocztowe. Jednak w przypadku pozostałych (niepowszechnych) usług pocztowych, PP musi już rywalizować na zasadach wolnej konkurencji z innymi podmiotami. PP może występować wtedy w podwójnej roli – konkurenta i kontrahenta, ponieważ niezależni przedsiębiorcy, posiadający własną infrastrukturę pocztową w wybranych miejscowościach Polski, muszą często korzystać z jej infrastruktury, aby świadczyć usługi pocztowe na rzecz swoich klientów na terenie całego kraju, np. dostarczyć ich przesyłki do adresatów. Jednocześnie PP posiada na tym rynku silną pozycję rynkową. Zgodnie z prawem nie może jej wykorzystywać i zaburzać procesu konkurencji. UOKiK stwierdził jednak, że praktyki stosowane przez PP mogły stanowić nadużywanie pozycji dominującej.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
Trump twierdzi, że szefowie GM i Forda podziękowali mu za cła na ciężarówki
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Biznes
Deregulacja: już 65 postulatów jest w ustawach, Nawrocki podpisał 33 rozwiązania
Biznes
„Haniebne drewno.” Europa po cichu korzysta z wylesiania lasów na Borneo
Biznes
Trump i Putin bez spotkania, USA i Australia o metalach, Automitve w napięciu
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Biznes
Etyka w biznesie – inwestycja czy kaprys regulatorów
Materiał Promocyjny
Nowy Ursus to wyjątkowy projekt mieszkaniowy w historii Ronsona
Reklama
Reklama