Reklama
Rozwiń
Reklama

Koszty emisji dwutlenku ciążą fabrykom

Redukcja darmowych uprawnień do emisji CO2 okazała się mniej drastyczna, niż bały się firmy chemiczne. Ale i tak muszą liczyć się ze wzrostem kosztów.

Aktualizacja: 17.03.2021 22:35 Publikacja: 17.03.2021 21:00

Przemysł otrzymał mniejszy przydział do darmowej emisji CO2

Przemysł otrzymał mniejszy przydział do darmowej emisji CO2

Foto: shutterstock

Komisja Europejska ogłosiła ostateczny przydział darmowych uprawnień do emisji dwutlenku węgla dla poszczególnych instalacji przemysłowych na lata 2021–2025. Będzie ich mniej niż w poprzednim okresie rozliczeniowym, ale w porównaniu z projektem z grudnia 2020 r. na więcej darmowych uprawnień mogą liczyć producenci sody kalcynowanej. W Polsce jedynym jej producentem jest Ciech.

– W większości przypadków wskaźniki pierwotnie proponowane w grudniowym projekcie zostały utrzymane, z wyjątkiem m.in. sody kalcynowanej, gdzie benchmark jest wyższy o 17 proc. wobec projektu. To około 200 tys. więcej darmowego CO2 dla Ciechu, niż wcześniej oczekiwaliśmy – komentuje Krystian Brymora, analityk DM BDM.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Patronat Rzeczpospolitej
Co 8. polska przedsiębiorczyni przy pozyskiwaniu finansowania doświadczyła trudności związanych z płcią. Najnowsze dane
Biznes
Wojna na torach i w sieci, spór o Mercosur i presja klimatyczna Indii
Biznes
Electromobility Poland wraca do gry. 4,5 mld zł z KPO na nowy projekt
Biznes
Nvidia traci inwestorów. Czy AI przestaje być złotym dzieckiem Wall Street?
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Biznes
Jak zamienić marketing w motor napędowy biznesu? Premiera nowego modelu i debata ekspertów
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama