Aktualizacja: 02.03.2025 10:41 Publikacja: 14.01.2022 07:32
Foto: Bloomberg
Za projektem zgłoszonym przez republikańskiego senatora Teda Cruza głosowało 55 senatorów, w tym sześciu Demokratów. Przeciwko było 46, w tym Republikanin Rand Paul. Głosowanie trwało niemal siedem godzin – informuje Reuters. Projekt zakładał nałożenie sankcji na operatora gazociągu w ciągu 15 dni od przyjęcia ustawy. Głosowanie było wynikiem porozumienia między Cruzem a Demokratami, w ramach którego dopuszczono projekt pod głosowanie w zamian za zaprzestanie blokowania przez Cruza blokowania ambasadorskich nominacji prezydenta Joe Bidena.
Unia Europejska przedstawiła Clean Industrial Deal – program mający zwiększyć konkurencyjność europejskiego przemysłu. Czy pomoże on w obniżeniu cen energii? Jakie są jego kluczowe założenia i czy Polska na tym skorzysta? Bartłomiej Kawałek rozmawia z Jakubem Wiechem, redaktorem naczelnym portalu Energetyka24.
Po ostatnich działaniach Białego Domu rosyjscy urzędnicy zaczęli dzwonić do zachodnich biznesmenów. Zachęcają do powrotu do Rosji. Od agresji Putina na Ukrainę z rosyjskiej gospodarki wycofało się blisko 500 firm, a 1300 okroiło lub zamroziło działalność. Odpowiadały za 20 proc. inwestycji w głównych sektorach gospodarki.
Donald Trump zapowiada nowe cła na Chiny, Meksyk i Kanadę, co może doprowadzić do wzrostu wpływów Pekinu na rynkach globalnych. Komisja Europejska negocjuje w Indiach, szukając wsparcia dla sankcji na Rosję i nowych umów handlowych. Tymczasem unijny plan dla przemysłu nie spełnił oczekiwań firm i ekspertów.
Małe, innowacyjne firmy są w stanie zaproponować wiele rozwiązań pozwalających zwalczać różnego rodzaju zagrożenia. Ale potrzebują wsparcia i efektywnej współpracy z dużymi graczami.
Regulacje wywierają coraz większą presję na biznes, by działał w sposób bardziej zrównoważony. Jednak rośnie też opór firm wobec tych wymagań, tym bardziej że wiele z nich oznacza duży wysiłek i spore koszty ekonomiczne i społeczne.
W najbliższych tygodniach mają się odbyć polsko-francuskie rozmowy na szczeblu rządowym, gdzie tematem ma być zakup okrętów podwodnych. Tymczasem faworytami wciąż są Niemcy, Szwedzi i Włosi – a z dwóch ofert z Korei zrobi się jedna.
Elektromobilność to dzisiaj już nie jest pytanie „, czy”, tylko „jak”. Jaki samochód wybrać? O jakiej mocy? Z jak dużą baterią? Wreszcie, z jaką ładowarką? W przypadku samochodów marki Mercedes niezmienne jest jednak to, że wszystkie łączą wysoką efektywnością oraz lokalnie bezemisyjną jazdą z osiągami, komfortem i bezpieczeństwem.
Sytuacja na rynku pracy sprawia, że organizacje już nie tylko działają na rzecz przyciągnięcia nowych talentów, ale też ukierunkowują swoje działania na rozwój obecnych pracowników.
Czy istnieje sposób, by zapanować nad wydatkami i jednocześnie uprościć procesy związane z użytkowaniem pojazdów? Volkswagen Financial Services proponuje wynajem długoterminowy – rozwiązanie, które zapewnia przewidywalność kosztów i pełne wsparcie w obsłudze floty.
Orlen aktywnie współpracuje z nauką, inwestując w innowacje technologiczne i badania w obszarze energetyki, chemii oraz ochrony środowiska.
Różnorodność pozwala nam patrzeć na codzienną pracę z różnych perspektyw. Tworzy się wartość dodana, możliwość codziennej burzy mózgów i konfrontowania różnych punktów widzenia – mówi Agata Dziuba, starsza kierowniczka ds. HR w Amazon.
Pierwsze dwa miesiące 2025 roku jako Nextbike już za nami. Za nami także pierwsze przetargi, operacyjne wyzwania, branżowe dyskusje oraz plany na nadchodzące tygodnie – a wraz z nimi cenne spostrzeżenia na przyszłość. Choć trendy na 2025 rok stały się codziennością, my postanowiliśmy spojrzeć dalej i spróbować przewidzieć, jak będzie kształtować się sektor mikromobilności w 2030 roku.
Jako jeden z liderów branży czujemy się zobowiązani do wyznaczania standardów i podejmowania ambitnych zobowiązań. Naszym nadrzędnym celem jest osiągnięcie zerowej emisji netto w całym łańcuchu dostaw do 2040 roku – mówi Dagmara Piasecka-Ramos, prezes PepsiCo w Polsce.
„Zakładając, że sondaże wyborcze się nie mylą i to trzej najbardziej prawdopodobni kandydaci do udziału w II turze wyborów prezydenckich czy Sławomir Mentzen ma Pani/Pana zdaniem szansę wejść do II tury wyborów?” - takie pytanie zadaliśmy uczestnikom sondażu SW Research dla rp.pl.
Gdyby Renault zechciało wrócić do Rosji, po odłączeniu się od producenta Łady firmy Avtovaz, wiązałoby się to dla Francuzów z dużymi kosztami. Kwotą co najmniej 1,3 mld euro (ok. 5,4 mld zł).
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas