Reklama

Najdroższy naszyjnik Tiffany & Co. na sprzedaż: 578 diamentów w platynie

Naszyjnik „The World’s Fair Necklace” to najdroższe dzieło z najnowszej kolekcji znanej firmy jubilerskiej Tiffany & Co., które zostało wystawione na sprzedaż. Eksperci szacują, że jest wart 20–30 milionów dolarów.

Publikacja: 24.11.2021 18:25

Najdroższy naszyjnik Tiffany & Co. na sprzedaż: 578 diamentów w platynie

Foto: Bloomberg

„The World’s Fair Necklace” składa się z 578 diamentów osadzonych w platynie. Największy z nich to 80-karatowy owalny diament "Empire Diamond", który można oddzielić od naszyjnika i nosić jako pierścionek. „Empire Diamond” został etycznie pozyskany w Botswanie, pocięty i wypolerowany w Izraelu a osadzony w naszyjniku w warsztacie Tiffany'ego w Nowym Jorku – pisze CNN. Jego tworzenie zajęło jubilerom aż dwa lata. Biżuteria została wykonana na wzór naszyjnika z 1939 roku, zdobionego 200-karatowym akwamarynem i 429 diamentami. Kiedy powstał, wyceniono go na 28 tysięcy dolarów - przeliczając to na wartość dzisiejszej waluty jest on obecnie wart ponad pół miliona dolarów.

Tiffany & Co. nie wycenił jeszcze oficjalnie naszyjnika „The World’s Fair Necklace”, ale eksperci branżowi szacują jego wartość na od 20 do 30 milionów dolarów, czyli około 83 – 125 mln złotych. Ktokolwiek kupi ten naszyjnik, otrzyma również dożywotnią usługę, dzięki której jubiler Tiffany będzie 24 godziny pod telefonem, aby być gotowym na przekształcenie naszyjnika w pierścionek i z powrotem. Dokładnie tak jak nowa właścicielka lub właściciel zechce go akurat nosić.

Naszyjnik „The World’s Fair Necklace” to drugie najcenniejsze dzieło Tiffany & Co., po 128,54-karatowym „Tiffany Diamond”, który jest przez uważany za bezcenny i nie jest przeznaczony na sprzedaż – informuje CNN.

Tiffany słynie ze współpracy z celebrytami już od dziesięcioleci. Jego diamentową biżuterię reklamowała już aktorka Audrey Hepburn, piosenkarka i aktorka Lady Gaga a piosenkarka Beyoncé Knowles przeszła do historii mody jako pierwsza czarnoskóra kobieta, która nosiła kultowy 128,54 karatowy „Tiffany Diamond” w nowej kampanii nowojorskiego jubilera „About Love”.

Reklama
Reklama
Biznes
Producenci napojów uciekają z systemu kaucyjnego
Biznes
Donald Trump traci cierpliwość. Nowe sankcje na Rosję na horyzoncie
Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Biznes
Polskie firmy chcą zamrożenia AI Act
Biznes
Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama