Reklama
Rozwiń

Polskie centra usług idą po zaawansowane procesy

Już ponad połowa pracowników sektora nowoczesnych usług dla biznesu w Polsce wykonuje zadania wymagające specjalistycznych umiejętności i doświadczenia. Proste usługi przejmują coraz częściej roboty.

Aktualizacja: 15.10.2018 09:06 Publikacja: 14.10.2018 21:00

Polskie centra usług idą po zaawansowane procesy

Foto: 123RF

Polska przestała być centrum mało skomplikowanych, powtarzalnych usług biznesowych. Od kilku lat trafia do nas coraz więcej międzynarodowych projektów wymagających zaawansowanej wiedzy i doświadczenia, co szybko zmienia strukturę zatrudnienia w nowoczesnych usługach dla biznesu.

Według szacunków Związku Liderów Sektora Usług Biznesowych (ABSL), do których dotarła „Rzeczpospolita", można już mówić o ok. 150 tys. specjalistów, którzy obsługują zaawansowane procesy o wysokiej wartości dodanej. To ponad 50 proc. pracowników sektora nowoczesnych usług biznesowych w Polsce.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Biznes
Warren Buffett przekazał kolejne miliardy organizacjom charytatywnym
Biznes
Elity Gazpromu prały pieniądze w Portugalii. Lizbona zaostrzy kary
Biznes
Miliardy na światłowody w Polsce. Hurtowy operator skusił banki
Biznes
Słowacja i Węgry blokują sankcje, suwerenność cyfrowa UE i spadek cen mieszkań
Biznes
NATO wzmacnia swoją północ. Gdzie pojawią się kolejne wojska sojuszników?