Prędkość może jednak osiągać nawet 394,2 km/h, co jest najlepszym wynikiem na świecie — oświadczył dyrektor biura transportu w chińskim resorcie kolei, Zhang Shuguang.
Według generalnego inżyniera linii Wuhan-Kanton, Xu Fanglianga, superszybkie pociągi w Japonii jadą ze średnią prędkością 243 km/h, w Niemczech 232 km/h i we Francji 277 km/h.
Budowę tej linii zaczęto w 2005 r., jest częścią magistrali łączącej Kanton z Pekinem. Czas podróży na pierwszym odcinku skróci się do 3 godzin z 10 godzin dotąd. Pozwoli ona także rozładować spiętrzenia w transporcie towarów z przemysłowej prowincji Quangdong.
Pekin realizuje ambitny program rozwoju transportu kolejowego, który zakłada położenie 120 tys. km torów, wobec istniejących obecnie 86 tys. km, w tym 12 tys. dla superszybkich pociągów. Pierwszą taką linię Pekin-Tianjin uruchomiono na olimpiadę w sierpniu 2008.
We wrześniu władze zapowiedziały zainwestowanie 300 mld dolarów (ponad 205 mld euro) w budowę do 2012 r. 42 linii superszybkiej kolei, co podtrzyma wzrost gospodarczy.