Tak słabego wyniku chyba nikt się nie spodziewał – w 2009 r. sprzedaż sprzętu elektronicznego skurczyła się o niemal 11 proc. Oznacza to spadek wartości rynku do 17,9 mld zł. Są segmenty, w których sprzedaż załamała się nawet o 30 proc.
Wzrost widać jedynie w dwóch przypadkach – sprzedaż dekoderów skoczyła aż o 118 proc., z kolei w przypadku małego sprzętu AGD dynamika wyniosła 0,4 proc.
[srodtytul]Nie koniec spadków[/srodtytul]
Ten rok przyniesie dalsze spadki – Euromonitor International prognozuje, że rynek skurczy się o 1,1 proc., do 17,7 mld zł. – Przez ostatnie lata Polacy zwiększali wydatk na sprzęt elektroniczny, zwłaszcza na AGD i telewizory. Spowolnienie gospodarcze szybko wpłynęło na ten rynek – nieznacznego wzrostu wydatków spodziewamy się dopiero w 2014 r. – mówi „Rz” Regina Maiseviči?t?, starszy analityk z Euromonitor International.
Tradycyjnie najmocniej, bo aż o 81 proc., spadła sprzedaż telewizorów kineskopowych, których kupiliśmy jedynie ok. 70 tys. sztuk. Ten segment rynku od kilku lat jest w odwrocie – ostatni raz ich sprzedaż wzrosła w 2005 r., kiedy to znalazły niemal 1,3 mln nabywców.