Reklama

Żabka pokazała wyniki. Akcje tanieją

Handlowa spółka Żabka opublikowała raport za I kwartał 2025 r. Podtrzymała długoterminowe cele.

Publikacja: 13.05.2025 10:24

Żabka pokazała wyniki. Akcje tanieją

Foto: Adobestock

Notowania Żabki rozpoczęły wtorkową sesję od spadku. Około godz. 10 kurs akcji idzie w dół o ponad 3 proc. do 22,6 zł. Handlowa grupa wczoraj wieczorem opublikowała wyniki za I kwartał. Przychody rok do roku wzrosły, ale były niższe niż oczekiwali analitycy. Natomiast zysk operacyjny nieco spadł, ale i tak przebił rynkowe prognozy. Zarząd Żabki wyniki ocenia pozytywie.

Czytaj więcej

Polacy wybierają szybkie zakupy w pobliżu domu. Żabka zaciera ręce

– Tak udany początek roku pozwala nam z optymizmem patrzeć na realizację strategicznego celu podwojenia wartości sprzedaży do klienta końcowego w latach 2023–2028 – komentuje Tomasz Blicharski z zarządu Żabki.

Jakie wyniki miała Żabka w pierwszym kwartale 2025 roku

Grupa podkreśla, że utrzymała silny trend wzrostu sprzedaży, który wynikał z dalszego rozwoju sieci sklepów (na koniec marca liczyła 11 460 placówek), zwiększenia sprzedaży porównywalnej o 6 proc. oraz wzrostu sprzedaży w kanałach cyfrowych i rozwoju działalności w Rumunii. Nowo otwarte sklepy w Polsce charakteryzowały się wyższą dzienną liczbą transakcji w porównaniu do otwieranych w poprzednich okresach. W efekcie sprzedaż do klienta końcowego wzrosła rok do roku o prawie 15 proc. do 6,6 mld zł.

Skorygowany wynik EBITDA wyniósł 596 mln zł, co oznacza wzrost o 15 proc. w porównaniu do roku ubiegłego. Spółka informuje, że to efekt zwiększenia skali działalności oraz poprawy rentowności podstawowego biznesu w Polsce o 0,4 proc., która pozwoliła na utrzymanie solidnych marż na poziomie grupy mimo kontynuacji inwestycji w Rumunii. W I kwartale 2025 r. marża skorygowanego wyniku EBITDA wyniosła 9 proc. i była podobna do tej sprzed roku.

Reklama
Reklama

Zysk operacyjny rok do roku spadł o 16,5 proc. do 106 mln zł wobec 100 mln zł oczekiwanych średnio przez analityków. Z kolei na poziomie netto grupa miała 125 mln zł straty wobec 103 mln zł straty konsensusu rynkowego.

Spółka zaznacza, że ujemny wynik netto w pierwszym kwartale jest typowy dla sezonowości w jej biznesie.

Jakie plany ma Żabka na 2025 rok

Po wynikach za I kwartał spółka podtrzymuje swoje założenia dotyczące prognoz na ten rok, czyli otwarcia 1100 nowych sklepów w całym 2025 r., osiągnięcia górnego przedziału 12-13 proc. rocznej marży skorygowanej EBITDA i średniego/wysokiego jednocyfrowego wzrostu sprzedaży porównywalnej.

Tomasz Suchański, prezes Żabki ocenia, że wyniki są zgodne z zapowiedziami grupy.

– Odnotowaliśmy wzrost sprzedaży we wszystkich obszarach naszej działalności i kontynuujemy dynamiczną ekspansję, otwierając średnio blisko 150 sklepów miesięcznie. Obecnie sieć Żabka liczy już ponad 11 460 placówek i jesteśmy na dobrej drodze, aby otworzyć w tym roku sklep nr 12 tys. W tym miesiącu z sukcesem przeprowadziliśmy emisję obligacji o łącznej wartości 1 mld zł, która spotkała się z ogromnym zainteresowaniem rynku. Pozytywnie wpłynie to na dywersyfikację struktury finansowania oraz pozwoli nam to skoncentrować się na dalszym rozwoju w Polsce i za granicą – mówi prezes.

Wolne przepływy pieniężne osiągnęły poziom 91 mln zł wobec 321 mln zł przed rokiem. Spółka tłumaczy, że głównym czynnikiem spadku był efekt wysokiej bazy z roku 2024, spowodowany jednorazowym przesunięciem uwolnienia kapitału obrotowego pomiędzy końcówką 2023 a początkiem 2024. Poziom cash flowu w pierwszym kwartale 2025 był zgodny z historycznie obserwowanymi trendami sezonowości.

Reklama
Reklama

Nakłady inwestycyjne wyniosły 325 mln zł, rosnąc rok do roku o 19 proc. Większość nakładów została przeznaczona na otwarcia nowych sklepów, modernizację istniejących placówek oraz rozwój konceptu Żabka Café 2.0.

Grupa redukuje zadłużenie. Zmniejszyła wskaźnik długu do skorygowanego wyniku EBITDA do 1,6 z poziomu 2,1 (tyle wynosił w I kwartale 2024 r.).

Żabka jesienią 2024 r. zadebiutowała na GPW. Akcje w IPO sprzedawała po cenie wynoszącej 21,5 zł.

Handel
Ceny masła zaskoczyły. Czy przed świętami konsumentów czekają jeszcze zmiany?
Handel
Action pokonało Pepco. Nowy lider tanich zakupów
Handel
Parlament Europejski przegłosował rozporządzenie w sprawie Mercosuru
Handel
Chińskie platformy rosną w siłę. Polacy wydają miliardy
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama