W branży morskiej z pewnością najbardziej rozpoznawalnym szwedzkim symbolem jest Stana Line. Skandynawski armator zagościł na polskim Wybrzeżu już w 1995 roku, uruchamiając konkurencyjną dla lokalnego przewoźnika linię z Gdyni do Karlskrony. Początkowo było to połączenie obsługiwane przez jeden niewielki prom pływający pod szyldem Lion Ferry (spółki zależnej Stena Line). Wkrótce po uruchomieniu linii i przeprowadzonej fuzji na szlaku pojawił się zupełnie inny i znacznie większy prom. Dzisiaj w odpowiedzi na rosnącą wymianę towarową i pasażerską na tym szlaku pływają regularnie dwa duże promy, które wkrótce zostaną zastąpione przez jeszcze większe i nowocześniejsze jednostki.
W Gdańsku swoją siedzibę ma także przedstawiciel duńskiego przewoźnika promowego DFDS Seaways, który przez krótki czas pływał na linii z Gdańska do Kopenhagi. Chociaż połączenie to ku ubolewaniu zwłaszcza Duńczyków zostało już dawno zawieszone, duński armator z powodzeniem sprzedaje na naszym rynku bilety na wycieczki morskie z Kopenhagi do Oslo oraz na promy pływające z Holandii do brytyjskiego portu Newcastle.
Skandynawscy armatorzy zaznaczyli swoją obecność także w dziedzinie przewozów stricte towarowych. W Gdyni mieści się siedziba oddziału fińskiej grupy żeglugowej Transfennica, która specjalizuje się w obsłudze ładunków kołowych i toczonych i utrzymuje stałe połączenie żeglugowe między portem w Gdyni i portami w Finlandii i Belgii.
Podobne połączenie towarowe między Gdynią a stolicą Finlandii Helsinkami obsługuje inny fiński przewoźnik – Finnlines. Armator, aby zapewnić pływającym siedem razy w tygodniu statkom i klientom odpowiedni poziom obsługi, ulokował także w Gdyni swoją spółkę Finnlines Polska Co. Ltd.
Od 14 lat w Gdańsku mieści się oddział jednego z najbardziej znanych producentów siłowni okrętowych na świecie – fińskiej firmy Vartsila. Z racji bliskości czterech stoczni produkcyjnych i dwóch dużych stoczni remontowych położenie to nie jest przypadkowe. Dzięki temu można na bieżąco brać udział w realizacji zamówień na siłownie okrętowe oraz urządzenia pomocnicze przy budowie nowych statków i zapewniać pełen serwis jednostkom zawijającym na remonty do trójmiejskich stoczni.