Zysk netto grupy wzrósł o ponad 5 proc. (do ok. 4 mld euro), operacyjny do 8,7 mld (zakładano 8,5 mld), a obroty – do 99,4 mld.
Na roczny bilans ujemnie wpłynęły odpisy nadzwyczajne (2,2 mld euro), na które złożyły się koszty rozstania z Chryslerem i straty z udziałów w koncernie lotniczym EADS. Dział samochodów zarobił za to aż 4,8 mld euro (2 mld w 2006 r.), sprzedając na świecie 2,01 mln aut (to roczny rekord w historii firmy).
Francuski Renault poprawił roczne obroty o 1,8 proc. (do 40,7 mld euro), ale zmniejszył zysk netto o 7,52 proc. (do 2,7 mld) z powodu mniejszego wkładu Nissana, w którym Francuzi mają 44 proc. udziałów. W 2007 r. Renault poprawił rentowność poprzez większą wydajność pracy i redukcję kosztów. Prezes Carlos Ghosn stwierdził, że 2007 r. był rokiem jakości, a 2008 r. będzie rokiem wzrostu. Ma temu służyć podpisany niedawno sojusz z rosyjskim AwtoWAZ. Dzięki temu powstanie trzecia na świecie grupa samochodowa produkująca ponad 7 mln aut rocznie (2,5 mln Renault, 3,7 mln Nissan, a 800 tys. – AwtoWAZ).
Druga grupa francuska, PSA Peugeot Citroen, zwiększyła w ub. roku zysk netto prawie pięciokrotnie (do 885 mln euro) dzięki drastycznym cięciom kosztów. Grupa uruchomiła wiosną 2007 r. program Cap 2010 mający zapewnić sprzedaż 4 mln pojazdów i marżę operacyjną na poziomie 5,5 – 6 proc., przez poprawę jakości, obniżkę kosztów i wzrost konkurencyjności. Program przewiduje w 2008 r. sprzedaż 3,55 – 3,65 mln pojazdów i dalszą redukcję kosztów.
GM stracił rekordowe 38,7 mld dol. głównie z powodu odpisów podatkowych, ale nowy plan redukcji załogi ma dać oszczędności 4 – 5 mld dol. do 2010 r. W latach 2005 – 2007 koncern zaoszczędził 9 mld dol.