— Apeluję do Sejmu by ten zażądał od PAŻP prowadzenia takiej polityki cenowej, która odzwierciedla rzeczywiste potrzeby transportowe w Polsce, w tym te związane z wyzwaniem, jakim jest organizacja EURO 2012 — mówi John Hanlon, Sekretarz Generalny ELFAA (Zrzeszenia Europejskich Przewoźników Niskokosztowych).
PAŻP od nowego roku przygotował obniżkę opłat tarasowych o 9,2 proc. i terminalowych o 3,6 proc. dla przewoźników korzystających z portów regionalnych. Linie które korzystają z usług warszawskiego Okęcia muszą liczyć się z ok. 10 proc. podwyżką.
Jednocześnie jednak wzrosną koszty pracownicze, a przychody agencji muszą równać się ponoszonym przez nią kosztów. Zdaniem tanich przewoźników koszty agencji wzrosną aż o 40 proc. czyli prawie 100 mln zł. — Nasze koszty wzrosną, ale o kilkanaście a nie kilkadziesiąt proc — mówi Grzegorz Hlebowicz, rzecznik PAŻP.
Ostateczny cennik PAŻP do Urzędu Lotnictwa Cywilnego wyśle do 20 października