Mobilking jest jedną z naszych inwestycji, która nie spełnia oczekiwań. Rozważamy kilka możliwości i jedną z nich jest sprzedanie firmy – mówi „Rz” Jaroslaw Hascak, jeden z pięciu partnerów oraz udziałowców Penta Investments.
Mobilking jest jednym z największych wirtualnych operatorów w Polsce. Ma ponad 100 tys. klientów. Penta podkreśla, że w jego rozwój zainwestowała kilkadziesiąt milionów euro.
– Aktywny użytkownik usług przedpłaconych wart jest tyle, ile przynosi w roku przychodów – mówi przedstawiciel jednego z operatorów komórkowych. Zatem średnio jeden klient Mobilkinga może być wart 240 zł. W bazie operatora klientów przynoszących realne przychody może być 30 – 50 proc. Wartość bazy klienckiej spółki można więc szacować na ok. 15 mln zł.
O możliwości sprzedania operatora pisaliśmy już w „Rz”. Czesko-słowacki fundusz przyznaje, że już prowadzi w tej sprawie rozmowy. – Być może Era zdecydowałaby się kupić operatora, z którym współpracuje, gdyby Mobil-king zapewnił jej dostęp do sieci dystrybucji – mówi chcący zachować anonimowość analityk. Przedstawiciele Ery nie chcą oficjalnie komentować sprawy. Jednak według specjalistów trudno ich podejrzewać o zapał do transakcji. W grupie T-Mobile, do której należy Era, nie ma zwyczaju utrzymywania wielu marek. Dlatego Penta może mieć kłopoty ze znalezieniem chętnego na swoją firmę. – Gdy się tak stanie, rozważamy sprzedanie samej bazy klientów. Jesteśmy elastyczni, nie wykluczamy także kolejnych inwestycji, aby podnieść wartość firmy – odpowiada Jaroslaw Hascak.
Do Penty w Polsce należy sześć firm – m.in. operator telewizji kablowej Stream Communications, apteki i punkty bukmacherskie. Największą inwestycją jest sieć Żabka, kupiona za 550 mln zł. Fundusz zapowiedział też, że chce zainwestować w naszym kraju ok.