Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad nie wybrała najtańszych ofert. Konsorcjum z irlandzką SRB Civil Engineering, które złożyło najtańsze oferty na dwa z pięciu odcinków przeszacowało koszty wykonania projektu.
Jego miejsce na budowie jednego z odcinków zajmie Mostostal Warszawa, który oszacował koszt realizacji inwestycji na 843,5 mln zł (na o około 160 mln zł mniej niż przewidywał kosztorys). Drugi odcinek za 425,5 mln zł wybuduje konsorcjum pod kierownictwem Budimeksu Dromeksu. Dwa kolejne odcinki o łącznej długości 49,2 km zagospodaruje chińska China Overseas Engineering Group, za 1,289 mld zł. Austriacki Strabag ma otrzymać kontrakt na budowę 17,6 km trasy, za 643,8 mln zł.
Prace projektowe mają rozpocząć się jeszcze w tym roku, autostrada ma zostać oddana do użytku w maju 2012 r.