Jak uzgodnili prezesi United (UAL) i Continentala Glenn Tilton i Jeff Smisek między ich liniami dojdzie do wymiany akcji, ta transakcja jest wyceniona na 3,7 mld dol., zaś po połączeniu nowa firma będzie warta 8,3 mld dol. Obydwie linie są członkami największego sojuszu lotniczego - Star Alliance, do którego należą również Grupa Lufthansy i Polskie Linie Lotnicze Lot. Swoje główne centra przesiadkowe mają w Nowym Jorku i Waszyngtonie. Oprócz tego w Chicago, Denver, San Francisco, Los Angeles Houston, Cleveland i Guam.
Dotychczas konkurowały ze sobą na dochodowych trasach atlantyckich i nad Pacyfikiem. Obydwie linie są po głębokiej restrukturyzacji i liczą, że dzięki fuzji będą w stanie oszczędzić 1-1,2 mld dol. w roku 2013. Siedziba połączonych linii będzie w dotychczasowej centrali UAL, w Chicago, dyrektorem generalnym przewoźnika ma być Smisek,prezesem - Tilton.
UAL/Continental latają do 370 portów lotniczych w 59 krajach i nie zamierzają tego zmieniać. Ich ubiegłoroczne połączone przychody wynoszą 29 mld dol, dysponują flotą 700 samolotów i zatrudniają 88 tys. osób.
UAL i Continental rozmawiały już na temat fuzji w przeszłości,ale negocjacje zostały przerwane, kiedy ceny ropy podskoczyły do 120 dol. za baryłkę latem 2008. Uznano wówczas,że czasy są zbyt trudne, aby dokonywać jakichś kosztownych ruchów, jakim jest zawsze połączenie firm. Jednakże Tilton i Smisek wrócili do tych rozmów w marcu 2010. Tyle, że UAL przymierzał się jeszcze do podobnej fuzji z US Airways,ale rozmowy zostały przerwane 22 kwietnia. W 5 dni później było oczywiste,że prezesi UAL i Continentala doszli do porozumienia.
Mimo, że obydwie linie zapowiadają utrzymanie połączeń na wszystkich dotychczasowych trasach, nie oznacza to,że i United i Continental będą tam latać. Oszczędności przy takich fuzjach polegają na cięciu kosztów, jakie umożliwiają m.in wspólne zakupy,czy przedstawicielstwa, ale także na kasowaniu dublujących się połączeń,gdzie przewoźnicy ze sobą konkurowali także cenami. Trzeba więc liczyć się z podwyżkami cen biletów,co nastąpi nieuchronnie. Ani UAL, ani Continental nie latają do Polski. Bezpośrednie rejsy na trasach między USA i naszym krajem oferuje wyłącznie Lot.