Żywiec chce mieć więcej piwiarni z logo Warka

Do końca 2010 r. w Polsce ma działać ok. 100 lokali pod szyldem flagowej marki wicelidera rynku piwa

Publikacja: 01.06.2010 02:56

Obecnie działa w kraju 85 Piwiarni Wareckich. Są to lokale franczyzowe działające pod szyldem marki Warka, czołowego piwa notowanej na GPW grupy Żywiec.

– Zakładamy, że do końca tego roku ich liczba zwiększy się do ok. 100 i z pewnością na tym się nie skończy – mówi Christopher Barrow, prezes Żywca. Według wcześniejszych planów spółki do 2012 r. ma powstać 150 lokali. Średni koszt otwarcia jednej pijalni sięga według szacunków „Rz” 450 tys. zł.

Udział kanału gastronomicznego w łącznej sprzedaży piwa w Polsce nie przekracza 20 proc. Do tej pory żaden z głównych konkurentów Żywca, czyli Kompania Piwowarska i Carlsberg Polska, nie zdecydował się na stworzenie własnej sieci piwiarni.

[wyimek]35 proc. wynoszą udziały Żywca w polskim rynku piwa[/wyimek]

W Żywcu podkreślają, że głównym celem rozwijania sieci lokali nie jest zwiększanie sprzedaży. – Zdecydowaliśmy się, aby wykorzystać piwiarnie do promocji marki Warka. Chodziło nam o to, aby użyć narzędzia, którym nie posługują się nasi konkurenci – wyjaśnia Barrow.

W 2009 r. Żywiec sprzedał na rynku krajowym o 6,2 proc. piwa mniej niż w 2008 r. W tym samym czasie popyt na piwo w Polsce skurczył się o ok. 10 proc., do 32,25 mln hl. Prezes powstrzymuje się z prognozami na ten rok: – Nasza strategia opiera się na piwach premium i udziałach rynkowych w ujęciu wartościowym. Musimy więc liczyć się z czasowymi spadkami wielkości sprzedaży.

Obecnie działa w kraju 85 Piwiarni Wareckich. Są to lokale franczyzowe działające pod szyldem marki Warka, czołowego piwa notowanej na GPW grupy Żywiec.

– Zakładamy, że do końca tego roku ich liczba zwiększy się do ok. 100 i z pewnością na tym się nie skończy – mówi Christopher Barrow, prezes Żywca. Według wcześniejszych planów spółki do 2012 r. ma powstać 150 lokali. Średni koszt otwarcia jednej pijalni sięga według szacunków „Rz” 450 tys. zł.

Biznes
Polska kupiła kolejne nowoczesne bezzałogowce w USA i... sprzedaje bezzałogowce bojowe Malezji
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Stare telefony działają cuda! Dołącz do akcji T-Mobile i Szlachetnej Paczki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Polski rynek akcji – optymistyczne prognozy na 2025 rok
Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Jak skutecznie chronić rynek Unii Europejskiej