Ofertę złożoną przez PNI w przetargu na wykonanie prac, spółka PKP Polskie Linie Kolejowe uznała za najkorzystniejszą. Chętnych do realizacji prac było siedem firm i konsorcjów. Dokumenty przetargowe trafiły teraz do Urzędu Zamówień Publicznych. Kontrola urzędu powinna zakończyć się w ciągu 30 dni, wówczas, jeżeli nie wpłyną protesty od innych uczestników przetargu PKP PLK podpisze ze zwycięzcą kontrakt w połowie września. Prace mają zakończyć się w przyszłym roku.

W ramach kontraktu zmodernizowany zostanie odcinek jednotorowej linii kolejowej pomiędzy stacjami Łowicz i Zgierz na długości 47 km. Zakres prac obejmuje wymianę nawierzchni torowej, wymianę 12 kompletów rozjazdów oraz modernizację 43 przejazdów drogowych. Wykonanie powyższych robót pozwoli na poruszanie się po torach z prędkością 90 km na godzinę, co przełoży się na skrócenie czasu przejazdu pociągów na odcinku Łowicz – Łódź Kaliska z ponad dwóch godzin do około jednej godziny.

Inwestycja jest współfinansowana z środków unijnych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Przedsiębiorstwo napraw Infrastruktury w konsorcjum ze spółkami PKP Energetyka i wywodzącym się z Grupy PKP – Pomorskim Przedsiębiorstwem Mechaniczno-Torowym z Gdańska, złożyło najniższe oferty m.in. w trzech przetargach na modernizację torów przy wsparciu z unijnych dotacji w ramach rządowego programu Infrastruktura i Środowisko. Spółki mają szanse na kontrakty warte 1,04 mld zł.