Reklama

Niemieckie silniki dla Saaba

Niemcy będą dostarczać Holendrom silniki do szwedzkich samochodów. Spyker Cars podpisał z BMW umowę na dostawę silników benzynowych dla aut Saaba

Publikacja: 29.09.2010 19:01

Victor Muller, prezes Spyker Cars

Victor Muller, prezes Spyker Cars

Foto: AFP

Holendrzy kupili w lutym od GM szwedzką filię za 400 mln dolarów. Teraz ogłosili, że Niemcy będą dostarczać 4-cylindrowe silniki o pojemności 1,6 litra z turbodoładowaniem. — Ich silniki i innowacyjne rozwiązania oszczędzające paliwo są powszechnie uważane za wyznacznik w segmencie premium — stwierdził prezes Saaba, Jan Ake Jonnson.

- Jesteśmy zachwyceni możliwością wzmocnienia Saaba naszym doświadczeniem w dziedzinie silników. Mają one wyraźną przewagę nad konkurentami, gdy idzie o zużycie paliwa, emisję spalin i osiągi — stwierdził z kolei szef sprzedaży i marketingu w BMW, Ian Robertson.

- Obie firmy są otwarte na szukanie dalszych możliwości współpracy — dodał szef Spykera, Victor Muller.

Spyker nigdy nie wypracował zysku od czasu powstania w 2000 r. Kupił Saaba, gdy sam miał kłopoty w czasie kryzysu finansowego. Obecna umowa pozwoli mu zrealizować plany rozkręcenia szwedzkiej marki, bo da dostęp do nowej technologii mimo ujemnej wartości 126 mln euro kapitalu akcyjnego, gdy zobowiązania przekroczyły w czerwcu wartość aktywów. Holendrzy chcą docelowo sprzedawać po 120 tys. aut Saaba rocznie

- Model 9-3 powstawał na płycie podłogowej Opla Astra, co było zaniżaniem poziomu. Umowa z BMW pomoże szwedzkiej marce — uważa makler Peter Jurgens z Keijser Capital.

Reklama
Reklama

Z kolei Niemcom, największym na świecie producentom pojazdów luksusowych, zależy na umocnieniu pozycji dostawcy silników, po zawarciu umów z PSA Peugeot Citroen i Carbon Motors z USA, który produkuje pojazdy dla policji.

Saab należał przez 20 lat do GM i nigdy nie miał zysku. W 2009 r. wyprodukował zaledwie 38 756 aut wobec 93 tys. rok wcześniej. W I półroczu 2010 sprzedał 10 500, w całym roku zakłada 45 tys, w przyszłym 80 tys., a w 2012 r. pierwszy zysk od sprzedaży 120 tys. afp, dpa, p. r. 2007 znaków

Holendrzy kupili w lutym od GM szwedzką filię za 400 mln dolarów. Teraz ogłosili, że Niemcy będą dostarczać 4-cylindrowe silniki o pojemności 1,6 litra z turbodoładowaniem. — Ich silniki i innowacyjne rozwiązania oszczędzające paliwo są powszechnie uważane za wyznacznik w segmencie premium — stwierdził prezes Saaba, Jan Ake Jonnson.

- Jesteśmy zachwyceni możliwością wzmocnienia Saaba naszym doświadczeniem w dziedzinie silników. Mają one wyraźną przewagę nad konkurentami, gdy idzie o zużycie paliwa, emisję spalin i osiągi — stwierdził z kolei szef sprzedaży i marketingu w BMW, Ian Robertson.

Reklama
Biznes
E-aut przybywa, producenci mają kłopoty
Biznes
Prezydent USA wzywa prezesa Intela do dymisji. Trump: Ogromny konflikt interesów
Biznes
Nowy rekord liczby niewypłacalnych firm w Polsce
Biznes
Inwestorzy uznali, że Berkshire bez Buffetta to już nie to samo
Biznes
Elektrim znowu przedmiotem sporu. Zygmunt Solorz będzie go bronić przed dziećmi
Materiał Promocyjny
Nie tylko okna. VELUX Polska inwestuje w ludzi, wspólnotę i przyszłość
Reklama
Reklama