Tylko w ostatni weekend katowicką galerię handlową Silesia City Center odwiedziło ponad 160 tys. osób – czyli niemal 5 proc. mieszkańców aglomeracji śląskiej.
Z badań przeprowadzonych przez centrum wynika, że średnio klienci spędzają w nim ok 2 godziny, a rekordziści nawet 10 godzin. Więcej czasu w galeriach spędzają kobiety - średnio około 3 godziny - ale już ponad co czwarta mówi o ponad 4 godzinach. Panowie potrafią uwinąć się z zakupami w niecałą godzinę, ale już 15 proc. z nich przyznaje, że wizyta w centrum to ich ulubiona rozrywka.
O wiele więcej czasu spędzamy w galeriach w okresie wyprzedaży i świątecznym – średnio nawet 5 godzin. Przeciętny klient centrum handlowe odwiedza 2-3 razy w tygodniu. Rekordziści już codziennie. Kobiety podczas jednej wizyty w centrum wydają ok 300 zł, jednak rekordzistki nawet 10 tys. zł. 80 proc. środków pochłaniają ubrania.
- Wiele aspektów naszego życia dziś przenosi się do galerii. W miejscach tych, nie tylko robimy zakupy, ale także spędzamy czas ze znajomymi, prowadzimy interesy, przychodzimy na spacer. Wiele centrów handlowych staje się dziś swoistymi miastami w mieście. Często mając o wiele więcej atrakcji do zaoferowania od centrum miasta – mówi Marta Drzewiecka dyrektor ds. marketingu Silesia City Center.