Reklama
Rozwiń
Reklama

Miejska micra czwartej generacji

Nowy nissan micra jest zwrotny i jak na niewielkie wymiary całkiem pojemny. Minusem są twarde, nieprzyjemne w dotyku plastiki deski rozdzielczej

Publikacja: 31.10.2010 13:48

Zniknęła fikuśna stylistyka. Micra ma podobać się każdemu, nie tylko kobietom. Auto ma nową platform

Zniknęła fikuśna stylistyka. Micra ma podobać się każdemu, nie tylko kobietom. Auto ma nową platformę i 3-cylindrowe silniki

Foto: Fotorzepa, Robert Przybylski RP Robert Przybylski

Nissan nie chce ścigać się z Fiatem, Oplem i Volkswagenem. Micra czwartej generacji nie zwiększyła wzorem konkurencji długości do 4 m, lecz mimo wydłużenia o 6 cm pozostała małym samochodem mierzącym od zderzaka do zderzaka 378 cm. Pomimo skromnych wymiarów wewnątrz nie brakuje miejsca. Za kierownicą siedzi się wygodniej niż w modelu trzeciej generacji dzięki głębiej o 2 cm zamontowanym pedałom. Kierownica jest tylko odchylana, ale łatwo znaleźć wygodną pozycję. W podstawowej wersji visia, fotel prowadzącego Micry ma stałą wysokość. Z tyłu także wzrosła ilość miejsca na stopy dzięki wydłużeniu o 2 cm rozstawu osi oraz przesunięciu do tyłu zbiornika paliwa. Nawet wysocy pasażerowie zmieszczą swoje kolana za oparciami przednich foteli. Wysoko poprowadzony dach sprawia, że wszyscy wewnątrz czują się jak w minivanie. Jak na małe rozmiary auto ma spory bagażnik, którego pojemność wynosi 265 l, a po złożeniu oparcia tylnej kanapy (w droższych odmianach dzielonej w stosunku 40/60) 1132 l.

Deska rozdzielcza wykonana jest z twardego, nieprzyjemnego w dotyku plastiku. Kontrolki i przyciski są klarownie rozmieszczone. Micra może być wyposażona nawet w nawigację, która jest czytelna. Producent oferuje nawet automatyczne parkowanie w kopercie.

Nissan micra jest pierwszym modelem marek Nissan i Renault, który wykorzystuje nową platformę V. Nissan podaje, że czwarta generacja jest o 35 kg lżejsza od poprzedniej. Uniknęli dużej ilości materiałów głuszących stosując np. przetłoczenie na dachu. Usztywniło ono dużą połać blachy i pozwoliło na rezygnację z części mat tłumiących – konstruktorzy oszczędzili 2 kg. Auto jest ciche do ok. 100 – 110 km/h, gdy słychać szum kół i w mniejszym stopniu powietrza. Współczynnik oporu powietrza micry wynosi niezłe jak na mały i krótki pojazd 0,32. Micra jest bardzo zwrotna – promień skrętu wynosi 4,5 m i nawet na wąskich ulicach samochodem jest łatwo manewrować. Elektrycznie wspomagany układ kierowniczy nie reaguje nerwowo na ruchy kierownicą.

Micra ma także nowy, trzycylindrowy silnik o pojemności

1,2 l, ma 80 KM i 110 Nm. Dzięki 3-cylindrowej architekturze moment obrotowy jest duży nawet przy poniższych obrotach. Mimo braku wałka wyrównoważającego silnik nie wpada w wibracje i cicho pracuje. Został wyważony przez koło zamachowe i zamontowane na drugim końcu wału korbowego solidne kółko napędu paska. Z ręczną skrzynią biegów silnik przy ruszaniu nawet zapiszczy kołami. Auto płynnie rusza z przekładnią bezstopniową CVT. Jest ona dostępna za dopłatą 4,5 tys. zł. Auto z najsłabszym silnikiem sprawdza się doskonale w ruchu miejskim. Na wiosnę 2011 roku do sprzedaży wejdzie 99-konna wersja ze sprężarką. Zostanie wyposażona w system start & stop i bezpośredni wtrysk paliwa. Nissan podaje, że nie przewiduje micry z dieslem, gdyż popyt na takie silniki spada z powodu ich wysokiej ceny i wyśrubowanych norm Euro 6, których spełnienie byłoby bardzo kosztowne.

Reklama
Reklama

Micra kosztuje w podstawowej wersji visia 38 900 zł. Ma m.in. 14-calowe koła, system stabilizacji toru jazdy, 6 poduszek powietrznych, centralny zamek i elektryczne przednie szyby. Wersja acenta została wyceniona na niecałe 43 tys. zł i jest bogatsza o klimatyzację, dzielone oparcie tylnej kanapy oraz 15-calowe, stalowe obręcze. Najdroższa tekna ma m.in. 15-calowe, aluminiowe koła.

[ramka][srodtytul]Nissan MICRA[/srodtytul]

Dane techniczne

Nissan Micra

Silnik: rzędowy, 3-cylindrowy, 12-zaworowy, o pojemności 1198 cm3

Moc maksymalna: 80 KM

Reklama
Reklama

(59 kW) przy 6000 obr./min

Maksymalny moment obrotowy: 110 Nm

przy 4000 obr./min

Prędkość maksymalna:

170 km/h

Przyspieszenie

Reklama
Reklama

od 0 do 100 km/h: 13,7 s

Zużycie paliwa:

ok. 5,6 l/100 km

Cena: od 38 900 zł

Gwarancja: 3 lata

Reklama
Reklama

lub 100 tys. km

Konkurencja: Fiat Punto, Mazda 2, Suzuki Swift

Werdykt

?Plusy:

- pojemne wnętrze

Reklama
Reklama

- duża zwrotność

?Minusy

- niesympatyczne plastiki deski rozdzielczej[/ramka]

Nissan nie chce ścigać się z Fiatem, Oplem i Volkswagenem. Micra czwartej generacji nie zwiększyła wzorem konkurencji długości do 4 m, lecz mimo wydłużenia o 6 cm pozostała małym samochodem mierzącym od zderzaka do zderzaka 378 cm. Pomimo skromnych wymiarów wewnątrz nie brakuje miejsca. Za kierownicą siedzi się wygodniej niż w modelu trzeciej generacji dzięki głębiej o 2 cm zamontowanym pedałom. Kierownica jest tylko odchylana, ale łatwo znaleźć wygodną pozycję. W podstawowej wersji visia, fotel prowadzącego Micry ma stałą wysokość. Z tyłu także wzrosła ilość miejsca na stopy dzięki wydłużeniu o 2 cm rozstawu osi oraz przesunięciu do tyłu zbiornika paliwa. Nawet wysocy pasażerowie zmieszczą swoje kolana za oparciami przednich foteli. Wysoko poprowadzony dach sprawia, że wszyscy wewnątrz czują się jak w minivanie. Jak na małe rozmiary auto ma spory bagażnik, którego pojemność wynosi 265 l, a po złożeniu oparcia tylnej kanapy (w droższych odmianach dzielonej w stosunku 40/60) 1132 l.

Reklama
Biznes
Biznes potrzebuje imigrantów, Shein pod ostrzałem Francji, Trump pomnaża majątek
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Biznes
Zachodnie koncerny znów rejestrują swoje marki w Rosji. Dlaczego to robią?
Biznes
Miało być bezpiecznie, będzie oszczędnie. Rząd majstruje przy cyberbezpieczeństwie
Biznes
Google inwestuje w Niemczech. Dobra wiadomość dla niemieckiego rządu
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Biznes
Nowy cel klimatyczny UE, obniżka stóp i kłopoty handlu
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama