Reklama

Miejska micra czwartej generacji

Nowy nissan micra jest zwrotny i jak na niewielkie wymiary całkiem pojemny. Minusem są twarde, nieprzyjemne w dotyku plastiki deski rozdzielczej

Publikacja: 31.10.2010 13:48

Zniknęła fikuśna stylistyka. Micra ma podobać się każdemu, nie tylko kobietom. Auto ma nową platform

Zniknęła fikuśna stylistyka. Micra ma podobać się każdemu, nie tylko kobietom. Auto ma nową platformę i 3-cylindrowe silniki

Foto: Fotorzepa, Robert Przybylski RP Robert Przybylski

Nissan nie chce ścigać się z Fiatem, Oplem i Volkswagenem. Micra czwartej generacji nie zwiększyła wzorem konkurencji długości do 4 m, lecz mimo wydłużenia o 6 cm pozostała małym samochodem mierzącym od zderzaka do zderzaka 378 cm. Pomimo skromnych wymiarów wewnątrz nie brakuje miejsca. Za kierownicą siedzi się wygodniej niż w modelu trzeciej generacji dzięki głębiej o 2 cm zamontowanym pedałom. Kierownica jest tylko odchylana, ale łatwo znaleźć wygodną pozycję. W podstawowej wersji visia, fotel prowadzącego Micry ma stałą wysokość. Z tyłu także wzrosła ilość miejsca na stopy dzięki wydłużeniu o 2 cm rozstawu osi oraz przesunięciu do tyłu zbiornika paliwa. Nawet wysocy pasażerowie zmieszczą swoje kolana za oparciami przednich foteli. Wysoko poprowadzony dach sprawia, że wszyscy wewnątrz czują się jak w minivanie. Jak na małe rozmiary auto ma spory bagażnik, którego pojemność wynosi 265 l, a po złożeniu oparcia tylnej kanapy (w droższych odmianach dzielonej w stosunku 40/60) 1132 l.

Deska rozdzielcza wykonana jest z twardego, nieprzyjemnego w dotyku plastiku. Kontrolki i przyciski są klarownie rozmieszczone. Micra może być wyposażona nawet w nawigację, która jest czytelna. Producent oferuje nawet automatyczne parkowanie w kopercie.

Nissan micra jest pierwszym modelem marek Nissan i Renault, który wykorzystuje nową platformę V. Nissan podaje, że czwarta generacja jest o 35 kg lżejsza od poprzedniej. Uniknęli dużej ilości materiałów głuszących stosując np. przetłoczenie na dachu. Usztywniło ono dużą połać blachy i pozwoliło na rezygnację z części mat tłumiących – konstruktorzy oszczędzili 2 kg. Auto jest ciche do ok. 100 – 110 km/h, gdy słychać szum kół i w mniejszym stopniu powietrza. Współczynnik oporu powietrza micry wynosi niezłe jak na mały i krótki pojazd 0,32. Micra jest bardzo zwrotna – promień skrętu wynosi 4,5 m i nawet na wąskich ulicach samochodem jest łatwo manewrować. Elektrycznie wspomagany układ kierowniczy nie reaguje nerwowo na ruchy kierownicą.

Micra ma także nowy, trzycylindrowy silnik o pojemności

1,2 l, ma 80 KM i 110 Nm. Dzięki 3-cylindrowej architekturze moment obrotowy jest duży nawet przy poniższych obrotach. Mimo braku wałka wyrównoważającego silnik nie wpada w wibracje i cicho pracuje. Został wyważony przez koło zamachowe i zamontowane na drugim końcu wału korbowego solidne kółko napędu paska. Z ręczną skrzynią biegów silnik przy ruszaniu nawet zapiszczy kołami. Auto płynnie rusza z przekładnią bezstopniową CVT. Jest ona dostępna za dopłatą 4,5 tys. zł. Auto z najsłabszym silnikiem sprawdza się doskonale w ruchu miejskim. Na wiosnę 2011 roku do sprzedaży wejdzie 99-konna wersja ze sprężarką. Zostanie wyposażona w system start & stop i bezpośredni wtrysk paliwa. Nissan podaje, że nie przewiduje micry z dieslem, gdyż popyt na takie silniki spada z powodu ich wysokiej ceny i wyśrubowanych norm Euro 6, których spełnienie byłoby bardzo kosztowne.

Reklama
Reklama

Micra kosztuje w podstawowej wersji visia 38 900 zł. Ma m.in. 14-calowe koła, system stabilizacji toru jazdy, 6 poduszek powietrznych, centralny zamek i elektryczne przednie szyby. Wersja acenta została wyceniona na niecałe 43 tys. zł i jest bogatsza o klimatyzację, dzielone oparcie tylnej kanapy oraz 15-calowe, stalowe obręcze. Najdroższa tekna ma m.in. 15-calowe, aluminiowe koła.

[ramka][srodtytul]Nissan MICRA[/srodtytul]

Dane techniczne

Nissan Micra

Silnik: rzędowy, 3-cylindrowy, 12-zaworowy, o pojemności 1198 cm3

Moc maksymalna: 80 KM

Reklama
Reklama

(59 kW) przy 6000 obr./min

Maksymalny moment obrotowy: 110 Nm

przy 4000 obr./min

Prędkość maksymalna:

170 km/h

Przyspieszenie

Reklama
Reklama

od 0 do 100 km/h: 13,7 s

Zużycie paliwa:

ok. 5,6 l/100 km

Cena: od 38 900 zł

Gwarancja: 3 lata

Reklama
Reklama

lub 100 tys. km

Konkurencja: Fiat Punto, Mazda 2, Suzuki Swift

Werdykt

?Plusy:

- pojemne wnętrze

Reklama
Reklama

- duża zwrotność

?Minusy

- niesympatyczne plastiki deski rozdzielczej[/ramka]

Nissan nie chce ścigać się z Fiatem, Oplem i Volkswagenem. Micra czwartej generacji nie zwiększyła wzorem konkurencji długości do 4 m, lecz mimo wydłużenia o 6 cm pozostała małym samochodem mierzącym od zderzaka do zderzaka 378 cm. Pomimo skromnych wymiarów wewnątrz nie brakuje miejsca. Za kierownicą siedzi się wygodniej niż w modelu trzeciej generacji dzięki głębiej o 2 cm zamontowanym pedałom. Kierownica jest tylko odchylana, ale łatwo znaleźć wygodną pozycję. W podstawowej wersji visia, fotel prowadzącego Micry ma stałą wysokość. Z tyłu także wzrosła ilość miejsca na stopy dzięki wydłużeniu o 2 cm rozstawu osi oraz przesunięciu do tyłu zbiornika paliwa. Nawet wysocy pasażerowie zmieszczą swoje kolana za oparciami przednich foteli. Wysoko poprowadzony dach sprawia, że wszyscy wewnątrz czują się jak w minivanie. Jak na małe rozmiary auto ma spory bagażnik, którego pojemność wynosi 265 l, a po złożeniu oparcia tylnej kanapy (w droższych odmianach dzielonej w stosunku 40/60) 1132 l.

Reklama
Biznes
Kernel zabiera głos w sprawie delistingu. Jak widzi sytuację?
Biznes
Polak wśród najlepszych dyrektorów zarządzających na świecie
Biznes
Grupa Bumech będzie produkować pojazdy wojskowe. Jest umowa
Biznes
Microsoft przekracza barierę 4 bln dolarów. Sztuczna inteligencja i chmura napędzają wzrost
Biznes
Jacek Rutkowski: Nie odchodzę na dobre z Amiki
Materiał Promocyjny
Nie tylko okna. VELUX Polska inwestuje w ludzi, wspólnotę i przyszłość
Reklama
Reklama