To reakcja na miażdżące opinie ekspertów kolejowych po ujawnieniu, że Polska ma być jednym z nielicznych użytkowników składów Pendolino bez wychylnego pudła, czyli tzw. tiltingu.
Zdaniem Adriana Furgalskiego z Railway Business Forum, PKP Intercity nie powinno podpisywać umowy z Alstomem na zakup wybrakowanych pociągów. Według prezesa Wacha, wyposażenie pociągów w wychylne pudło będzie oznaczało dopłatę 3-4 mln zł do każdego pociągu.
Tilting to znak rozpoznawczy Pendolino. Pozwala na pochylenie pojazdu do wewnątrz łuku, kiedy pociąg wchodzi w zakręt. Dzięki temu Pendolino mogą wchodzić w zakręty z prędkością do 35 proc. większą niż klasyczne składy. System został opatentowany przez włoskiego producenta taboru Fiat Ferroviaria, który został przejęty przez francuski Alstom.
[srodtytul][link=http://www.rp.pl/artykul/19470,576490-Pendolino--czyli-dziwny-zakup-PKP-InterCity.html]Pendolino, czyli dziwny zakup PKP InterCity[/link][/srodtytul]
[srodtytul][link=http://www.rp.pl/galeria/19470,1,577664.html]Pendolino i konkurenci. Galeria zdjęć[/link][/srodtytul]