Spółka zamierza pozyskać z emisji 6-8 mln zł, które przeznaczy na rozwój na nowych rynkach zagranicznych: w Czechach, Słowacji, na Węgrzech i w Rosji.
eSKY działa obecnie w Polsce, Bułgarii i Rumunii. W 2010 r. na rumuńskim rynku miał 25 mln zł przychodów, co oznacza porównywalny poziom do obrotów tamtejszych firm.
W zagranicznych rynkach firma widzi duży potencjał.– W tym roku dynamika naszych przychodów ze sprzedaży biletów na polskim rynku wyniesie 30 proc, podczas gdy za granicą 60-70 proc. – szacuje Kręski. Do 2013 r. eSKY planuje podwoić łączne przychody ze sprzedaży do poziomu 400 mln zł rocznie. (W 2010 r. obroty osiągnęły 195 mln zł – red.)
– Zagraniczna ekspansja nie tylko zwiększy nasze obroty, ale również zbuduje wyższą wartość firmy w oczach inwestorów – dodaje wiceprezes.
eSKY ma obecnie 50 proc. udział w rynku internetowej sprzedaży biletów, co daje mu pod tym względem pierwsze miejsce wśród konkurentów. Z planów zarządu wynika ponadto, że tegoroczna dynamika sprzedaży polis ubezpieczeniowych i hoteli ma osiągnąć 80 proc.