PURO we Wrocławiu nowym modelem hoteli dla gości biznesowych

Na początku kwietnia we Wrocławiu otwarto hotel Puro. Pierwszy w Polsce, w którym dzięki elektronice gość obsługuje się praktycznie sam

Publikacja: 06.04.2011 04:07

Hotel Puro

Hotel Puro

Foto: www.purohotel.pl

Hotel nie ma tradycyjnej recepcji, gdyż personel ograniczono do minimum. Gość rezerwuje pokój przez Internet i sam – elektronicznie – wymeldowuje się.

– To model hotelu przyszłości. Dzięki redukcji kosztów osobowych zapewnia szybszy zwrot z inwestycji. Przy tym jest bardziej odporny na wahania koniunktury – uważa partner w międzynarodowej firmie doradczej Horwath HTL Janusz Mitulski.

Niedostatek personelu zastępuje elektronika. W każdym pokoju znajduje się wielofunkcyjny panel sterujący klimatyzacją, ogrzewaniem podłogowym w łazience czy oświetleniem (do wyboru kilka kolorów). Do telewizora można podłączyć własny sprzęt elektroniczny: laptop bądź MP3. Jest także bezprzewodowy Internet. Standard jest wysoki, choć obiekt ma przyznane tylko trzy gwiazdki. Ale to dlatego, że w budynku nie ma restauracji. Jest za to bufet ze śniadaniem.

Czy taki model się przyjmie? Atutem ma być lokalizacja – w samym centrum miasta, w bezpośrednim sąsiedztwie atrakcji turystycznych. Na razie we Wrocławiu Puro ma powodzenie. – W sobotę zabrakło nam wolnych pokoi – mówi dyrektor ds. sprzedaży i marketingu sieci hoteli Puro Barbara Berndt. Magnesem mogła jednak się okazać  promocyjna cena: zarezerwowany jeszcze przed otwarciem hotelu i z góry opłacony pokój kosztował od 144 zł. Po otwarciu cena wzrosła do 464 zł.

To na razie pierwszy Puro w Polsce. Norweska grupa kapitałowa Genfer  po wakacjach zacznie budować kolejny w Krakowie. Następne mają stanąć w Warszawie i Gdańsku.

Zdaniem ekspertów tego typu hotele będą miały wysoką efektywność operacyjną, co będzie zachętą dla inwestorów. Jednak ważny będzie tu efekt skali. Przy takiej inwestycji dużym wydatkiem jest specjalistyczne oprogramowanie, którego koszt maleje, jeśli jest rozłożony na kilka obiektów.

 

Hotel nie ma tradycyjnej recepcji, gdyż personel ograniczono do minimum. Gość rezerwuje pokój przez Internet i sam – elektronicznie – wymeldowuje się.

– To model hotelu przyszłości. Dzięki redukcji kosztów osobowych zapewnia szybszy zwrot z inwestycji. Przy tym jest bardziej odporny na wahania koniunktury – uważa partner w międzynarodowej firmie doradczej Horwath HTL Janusz Mitulski.

Pozostało jeszcze 80% artykułu
Biznes
Dodatkowe 26 mld zł na obronność zatwierdzone. Zgoda KE dla Polski
Biznes
Adam Bodnar i Leszek Balcerowicz na konferencji TEP
Biznes
Komputronik pozyskał inwestora. Kurs szybuje
Biznes
Jak obniżyć ceny mieszkań? Cła na nawozy i plan podatkowy Trumpa
Biznes
Będą cła na nawozy z Rosji i Białorusi. Grupa Azoty częściowo zadowolona