Tani indyjski przewoźnik IndiGo zamówił w europejskiej firmie 150 maszyn AS320neo i jako napęd dla nich wybrał silniki Pure Power PW1100G produkowane przez koncern Pratt & Whitney. Linia utworzona w 2006 r. zapewniła Airbusowi masę krytyczną i pozwoliła uruchomić seryjną produkcję nowej wersji rodziny samolotów. Drugim dostawcą silników jest spółka CFM Int'l z produktem LEAP-X.
Dotychczas klienci na świecie zapisali się na ponad 300 takich maszyn.
— Nadzwyczajny popyt na samoloty z rodzimy A320neo dzięki oferowanym przez nie korzyściom zachęcił nas do przyspieszenia pierwszych dostaw z 2016 r, na październik 2015 r. — oświadczył szef pionu sprzedaży, John Leahy.
Dzięki nowym sprawniejszym silnikom i i większym płetwom na końcu skrzydeł (sharklets) A320neo zapewni oszczędność 15 proc. paliwa, co z kolei oznacza o 3600 ton dwutlenku węgla mniej wyemitowanego w spalinach przez jeden samolot w ciągu roku. Ponadto producent zapowiada, że dwucyfrowo zmaleją emisje związków azotu, a samoloty będą znacznie bardziej ciche przy startach i lądowaniu, co docenią sąsiedzi lotnisk.
A320neo będą w ponad 95 proc. identyczne z poprzednią rodziną A318, A319, A320 i A321, ale ich zasięg wzrośnie o 950 km, albo ładowność o 2 tony