Zgodnie z dokumentem, do rejestru taksówek będą mogły zostać wpisane wyłącznie pojazdy spełniające jedno z dwóch kryteriów: mające wysoki poziom lokalizacji produkcji w Rosji lub wyprodukowane w ramach specjalnych umów inwestycyjnych (SPIK).
Rosyjski urzędnik zdecyduje za taksówkarza
Jak podkreśla „The Moscow Times” oznacza to, że jako taksówki będą mogły być wykorzystywane produkowane w Rosji samochody Łada, a także niektóre modele chińskie. „Pierwszym warunkiem jest to, że łączna liczba punktów lokalizacji pojazdów musi spełniać wymagania ustalone przez rząd rosyjski w zakresie zamówień publicznych” – czytamy w dokumencie. Warunek drugi: pojazd musi zostać wyprodukowany na podstawie specjalnej umowy inwestycyjnej zawartej po agresji Rosji na Ukrainę – pomiędzy 1 marca 2022 r. a 1 marca 2025 r.
Jeśli umowa zostanie podpisana po 1 marca 2025 r., kwestia wpisania takiego pojazdu do rejestru taksówek będzie rozstrzygana indywidualnie przez urzędników. Od 1 stycznia 2033 roku takie wyjątki znikną, a obowiązywać będzie tylko jedno kryterium: przestrzeganie ustalonego poziomu lokalizacji.
Czytaj więcej
W zakładach Mercedesa w Rosji, które Niemcy opuścili po agresji Rosji na Ukrainę, będą produkowan...
System oceny lokalizacji został opracowany przez Kreml i „odzwierciedla stopień udziału rosyjskiego przemysłu w produkcji samochodu”. Punkty przyznawane są za ukończenie określonych etapów produkcji na terenie Rosji. Np. spawanie nadwozia – 400 punktów, malowanie nadwozia - 500 punktów, wykorzystanie rosyjskiego metalu (min. 70 proc. masy nadwozia) – 200 punktów, produkcja elementów układu kierowniczego metodą odlewania, kucia, tłoczenia i obróbki skrawaniem – 60 punktów.