Sprzedaż lotniska Stansted oraz jednego z dwóch szkockich portów Glasgow lub Edynburga nakazał brytyjska komisja do spraw konkurencji. Decyzja została wydana w marcu 2009 roku i podtrzymana w ubiegłym tygodniu. Porty należą do przedsiębiorstwa BAA. Zdaniem komisji wspólna własność dużych londyńskich portów i dwóch największych lotnisk w Szkocji wyklucza konkurencyjność. Lotniska, zgodnie z decyzja z 2009 r, mają zmienić właściciela do wiosny tego roku.
BAA sprzedała już w grudniu 2009 r. port Londyn Gatwick za 2,4 mld dol. Nowym właścicielem jest Global Infrastructure Partners.
Oddać w dobre ręce
Rząd Hiszpani podjął decyzję dotyczącą sprzedaży pakietów większościowych dwóch największych lotnisk — w Barcelonie iw Madrycie. — Decyzja zapadła proces sprzedaży został rozpoczęty — mówi Sebastian Gościniarek, ekspert PricewaterhouseCoopers.
Do idei prywatyzacji chce wrócić słowacki rząd. Po zmianie ekipy rządzącej znowu oraz głośniej mówi się o sprzedaży udziałów spółki zarządzającej portem w Bratysławie. Poprzedni rząd wycofał się z pomysłu w obawie, że wśród chętnych będzie spółka zarządzająca portem w Wiedniu.
Inwestora szuka też właściciel lotniska w Pradze. — To może być trudne. Połączono port lotniczy z upadającym przewoźnikiem. Miało to być sposobem na restrukturyzację — wyjaśnia Sebastian Gościniarek. Zaproszenia do składania ofert rząd w Pradze jeszcze nie wystosował.