Zakup kontrolowany

Robienie zakupów przez Internet to ogromna wygoda. Nie zwalnia nas to jednak z odpowiedzialności i rozsądku, z jakimi zwykle kupujemy produkty w tradycyjnych sklepach.

Publikacja: 21.04.2011 12:42

Zakup kontrolowany

Foto: Rzeczpospolita

Także towar z komputera należy uważnie „obejrzeć", porównać jego cenę w różnych serwisach i wybrać optymalny sposób dostarczenia przesyłki. W podjęciu decyzji pomoże nam ZNAK JAKOŚCI OBSŁUGI Q.

Zanim się zdecydujemy się na zakup produktu, skorzystajmy z możliwości, jakie dają nam porównywarki cenowe. Zwróćmy uwagę nie tylko na cenę interesującego nas towaru, ale również na sposób dostawy proponowany przez sprzedającego. Upewnijmy się, czy cena podana na stronie sklepu to kwota brutto czy netto. Sprawdźmy również opinie o produkcie – unikniemy w ten sposób rozczarowania i kłopotów związanych z procedurą reklamacyjną czy zwrotem przesyłki. Jedną z najbardziej popularnych porównywarek, na której znajdziemy wszystkie powyższe informacje, jest Skapiec. pl.

W którym sklepie internetowym dokonać zakupu? W sprawdzonym! W polskim internecie działa kilkanaście tysięcy sklepów. Serwisy aukcyjne dają nam możliwość nabycia produktów sprzedawanych przez osoby prywatne. Nie ważne, czy kupujemy w e-sklepie, czy decydujemy się nabyć produkt na aukcji. Przed zakupem sprawdźmy, czy sprzedawca jest rzetelny. W serwisie Allegro możemy przeczytać komentarze wystawione przez e-klientów w profilu sprzedawcy. Co w przypadku e-sklepów?

Serwis Opineo. pl stworzył narzędzia dające możliwość sprawdzenia, czy w przeszłości inni klienci mieli problemy związane na przykład z czasem dostawy, reklamacjami czy jakością towaru dostępnego w wybranym przez nas sklepie internetowym. Na podstawie opinii użytkowników oraz badania dotyczącego aspektów funkcjonowania e-sklepu, Opineo. pl przyznaje e-sklepom ZNAK JAKOŚCI OBSŁUGI Q. Sklepy, które pomyślnie przeszły weryfikację oznaczone są specjalnym symbolem. Aby utrzymać wysoki poziom usług i dopingować sprzedawców do utrzymania wysokiego standardu obsługi klientów, sklepy, które otrzymały znak jakości Q podlegają stałemu monitoringowi.

Jeśli nie korzystamy z serwisów skupiających opinie e-konsumentów, ani z porównywarek cenowych i decydujemy się na zakup w sklepie internetowym, sprawdźmy, czy sklep oficjalnie podał wszystkie informacje, które w razie kłopotów z zakupem mogą okazać się przydatne. Na stronie sklepu internetowego powinny znaleźć się następujące dane:

•   Pełne dane sklepu: nazwa, adres, numer telefonu kontaktowego, e-mail, informacja o formie działalności prawnej, numer NIP, numer wpisu do ewidencji działalności gospodarczej

•   Informacje dotyczące procedury reklamacyjnej i możliwości zwrotu towaru. Z reguły znajdują się w regulaminie sklepu

•   Zgodność opisu interesującego nas produktu na stronie sklepu i producenta

Wybraliśmy już produkt i zdecydowaliśmy się u którego e-sprzedawcy dokonamy zakupu. Równie ważną decyzją jest wybór o sposobie dostarczenia towaru. Większość sklepów internetowych umożliwia odbiór osobisty. Jeśli odpowiada nam opcja, upewnijmy się, czy nie jest ona dodatkowo płatna. E-sklepy zwykle korzystają z usług firm kurierskich, umożliwiają również wybór wysyłki za pośrednictwem Poczty Polskiej. W ofercie tej ostatniej znajduje się e-przesyłka. Jest to sposób wysyłki przystosowany do potrzeb zarówno e-sprzedawców, jak i e-kupujących. Potwierdzenie wydania przesyłki wysyłane jest SMS-em lub mailem, a w przypadku przesyłki za pobraniem kupujący ma możliwość sprawdzenia zawartości paczki.

Ciekawą opcją dostarczenia zakupionego towaru są paczkomaty. Sieć punktów odbiorczych rozsianych po największych miastach Polski umożliwia odbiór osobisty zakupu w wybranym przez siebie paczkomacie. O tym, że nasza przesyłka dotarła na miejsce, dowiadujemy się za pomocą SMS-a. Dzięki specjalnemu kodowi otwieramy skrzynkę paczkomatu i odbieramy przesyłkę.

Wszystko to służy usprawnieniu procedury związanej z kupowaniem w sieci. Warto więc korzystać z tej opcji, ale przy tym nie zapominać o rozwadze.

Także towar z komputera należy uważnie „obejrzeć", porównać jego cenę w różnych serwisach i wybrać optymalny sposób dostarczenia przesyłki. W podjęciu decyzji pomoże nam ZNAK JAKOŚCI OBSŁUGI Q.

Zanim się zdecydujemy się na zakup produktu, skorzystajmy z możliwości, jakie dają nam porównywarki cenowe. Zwróćmy uwagę nie tylko na cenę interesującego nas towaru, ale również na sposób dostawy proponowany przez sprzedającego. Upewnijmy się, czy cena podana na stronie sklepu to kwota brutto czy netto. Sprawdźmy również opinie o produkcie – unikniemy w ten sposób rozczarowania i kłopotów związanych z procedurą reklamacyjną czy zwrotem przesyłki. Jedną z najbardziej popularnych porównywarek, na której znajdziemy wszystkie powyższe informacje, jest Skapiec. pl.

Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca