Platforma małych aut grupy VW jest bardzo wszechstronna. Konstruktorzy Seata wydłużyli tył Ibizy o 18 cm i stworzyli pojemne kombi - bagażnik mieści 430 l, więcej od Peugeota 207 SW, niemal tyle samo co Renault Clio kombi. Jedynie Skoda Fabia kombi ma znacząco większy bagażnik, o pojemności 550 l. Po złożeniu tylnej kanapy pojemność bagażnika Ibizy wzrasta do 1165 l i jest najmniejsza w klasie. Jednak Seat zawsze prezentował się jako sportowa marka, więc pojemność bagażnika nie ma zasadniczego znaczenia. Nowa Ibiza ma także nieco pojemniejsze od poprzednika wnętrze - nawet wysocy pasażerowie tylnej kanapy mieszczą się z kolanami dzięki wgłębieniom w oparciach przednich foteli.
Seat ma sportowe ambicje, co widać również po doborze zawieszenia. Jest twarde, co nie tylko powoduje przedostawanie się drgań kół do wnętrza, ale także podnosi hałas. W Ibizie kombi czuć, jak nierówne są polskie drogi. Przejeżdżając - nawet z umiarkowaną prędkością
– przez zniszczoną nawierzchnię, koła nieprzyjemnie hałasują. W Ibizie ST ze 105-konnym silnikiem można wybrać koła o średnicy osadzenia od 15 do 17 cali i dla zwiększenia komfortu warto zdecydować się na 15-calowe, o profilu 60. Elektrohydrauliczny układ kierowniczy w bezpośredni sposób przenosi ruchy kierownicy na koła. Dlatego jazda krętymi, równymi drogami jest przyjemnością. Auto pewnie trzyma się drogi, nie pochyla się na zakrętach.
Wysokoprężny silnik z grupy Volkswagena nie jest bardzo cichy, ale za to mocny. Spory moment obrotowy wyczuwalny jest już nieco powyżej 1200 obr/min – po przekroczeniu tej prędkości auto sprawnie przyspiesza. Przy zaledwie 1500 obr./min moment osiąga maksymalną wartość, czyli 250 Nm i utrzymuje ją do 2500 obr./min. Nie trzeba jednak używać tak wysokich obrotów. Kolejny bieg można włączyć po dojściu do 2000 obr. Nawet warto to zrobić, bo utrzymywanie niskich obrotów nagradzane jest niewielkim zużyciem paliwa – w mieście nieco powyżej 5 l/100 km, na trasie 4,5 l/100 km. Gdyby skrzynia biegów miała 6 przełożeń, a nie tylko 5, na dalszych trasach można by utrzymywać wyższą prędkość przejazdu. Z pięciostopniową skrzynią biegów chcąc jechać oszczędnie nie warto przekraczać 90 km/h. Na autostradzie przy prędkości 130 km/h obrotomierz jest już na polu nieekonomicznych prędkości.
Samochód oferowany jest z silnikami benzynowymi o pojemności od 1,2 do 1,4 l i mocach od 70 do 105 KM oraz wysokoprężnymi o pojemności 1,2 do 1,6 l i mocach od 75 do 105 KM. Auto dostępne jet w wersji reference, która ma m.in. cztery poduszki powietrzne, ABS i klimatyzację. Wersja style ma dodatkowo m.in. radio z MP3 oraz składane lusterka. Najtańsze kombi z 70-konnym benzynowym silnikiem o pojemności 1,2 l zostało wycenione na 44 990 zł. Mocniejsza, 85-konna wersja kosztuje 46 613 zł. Za dopłatą jest m.in. system stabilizacji toru jazdy ESP (z całym pakietem kosztuje 1,5 tys. zł) oraz automatyczna klimatyzacja, nazwana jak w całej grupie Volkswagena climatronic. Za dopłatą 5-6 tys. zł można kupić Ibizę z 7-stopniową skrzynią DSG, połączoną ze 105-konnym turbodoładowanym silnikiem benzynowym o pojemności 1,2 l.