– Covec przedstawił propozycję nowego zakresu prac oraz nowe warunki finansowe, co ma doprowadzić do przyspieszenia robót na budowie i dotrzymania terminu kontraktowego – powiedział Andrzej Maciejewski, zastępca generalnego dyrektora dróg krajowych i autostrad. Wczoraj tuż przed północą zakończyły się rozmowy przedstawicieli GDDKiA oraz konsorcjum Covec.
W piątek strona chińska ma dostarczyć kolejne szczegóły swojej propozycji. – Będziemy je bardzo starannie analizować. W poniedziałek ustosunkujemy się do stanowiska partnera chińskiego – dodał Maciejewski. Nie chciał zdradzić czy, a jeżeli tak, to o ile, Chińczycy chcą zwiększyć wartość kontraktu. – Musimy ocenić, czy propozycja strony chińskiej jest zasadna, zgodna z prawem i kontraktem – podkreślił Maciejewski.
2,3 mld zł
zaoszczędził rząd na budowie A2. Trasa miała kosztować 5,5 mld zł
Jak mówił „Rz" Konrad Jaskóła, prezes spółki Polimex Mostostal, dopłacenie przez rząd do realizowanych przez Chińczyków kontraktów byłoby niesprawiedliwe wobec innych firm budujących polskie drogi, które również zmagają się z podwyżkami cen materiałów budowlanych (na to skarżyli się ostatnio Chińczycy).