Największy na świecie sprzedawca odzieży zarobił 717 mln euro w ciągu pierwszych sześciu miesięcy tego roku. Wynik okazał się wyższy od prognoz analityków, którzy spodziewali się zysku na poziomie 670 mln euro.
Hiszpańska firma Inditex, właściciel Zary, oraz kilku mniej znanych marek takich jak Massimo Dutti czy Bershka, rozpoczęła w tym miesiącu sprzedaż internetową.
Spółka radzi sobie w czasach kryzysu lepiej niż inni detaliści. Inditex większość odzieży produkuje w Hiszpanii, Portugalii i Maroku., gdzie podwyżki płac były znacznie mniejsze niż w Chinach.
Sprzedaż firmy w pierwszych sześciu miesiącach była o 12,7 proc. (6,2 mld euro) wyższa niż przed rokiem. Firma kontynuuje ekspansję na rynki światowe, otworzyła kolejnych 177 sklepów, min. w Australii. Firma planuje otworzyć sklepy min. w RPA, Tajwanie i Gruzji.
Złą wiadomością jest wolniejszy wzrost sprzedaży w ciągu ostatnich paru tygodni. Od 1 sierpnia do 17 września sprzedaż odzieży firmy Inditex wzrosła tylko o 9 proc. – Wyniki jakie firma osiągnie za drugie półrocze – to wielki znak zapytania – powiedział agencji Reuters analityk Peter Farren, z Bryan, Garnier & Co.