- Sklep internetowy Bershka ruszy 27 października, zaś Pull&Bear dzień później – poinformowało "Rz" biuro hiszpańskiego koncernu odzieżowego Inditex, który na świecie znany jest ze swojej flagowej marki Zara. Choć akurat ona w Polsce jest wciąż w sieci – przynajmniej oficjalnie – niedostępna, to firma będzie już miała u nas trzy e-sklepy odzieżowe. Wcześniej wystartowała w sieci marka Stradivarius.
Według danych Euromonitor International w 2010 r. Polacy wydali na odzież i obuwie w Internecie już ponad 400 mln zł. Prognozy na ten rok zakładają wzrost o kolejne 9,3 proc.
Jednak przynajmniej jeśli chodzi o najpopularniejsze polskie marki to grupa posiadająca już sklepy internetowe nie robi wielkiego wrażenia. Nie ma go p- poza już wspomnianą Zarą – także szwedzki H&M. Tymczasem aż 44 proc. Polaków przyznaje, że kupuje ubrania tej marki. - Myślimy nad tym bardzo intensywnie, ale w tej chwili nie mogę podać nawet przybliżonej daty startu takiego projektu – mówi Ewa Jarzemska, rzecznik H&M Polska.
Także polska spółka LPP, która ma już internetowe sklepy swoich marek House czy Cropp mimo wielokrotnych zapowiedzi wciąż nie wystartowała z taką sprzedażą flagowej marki czyli Reserved.