Reklama
Rozwiń
Reklama

Sieci walczą o sklepy

Eurocash w swoich sieciach franczyzowych ma już 9 tys. placówek. Zapowiada dalszy rozwój, a rywale nie rezygnują

Publikacja: 10.02.2012 00:59

Rynek się kurczy, a sieci chcą się rozwijać

Rynek się kurczy, a sieci chcą się rozwijać

Foto: Rzeczpospolita

– Rynek sklepów tradycyjnych się kurczy, ale nam i tak udało się zwiększyć na nim sprzedaż – mówi Pedro Martinho, członek zarządu Eurocash.

Grupa jest już największym hurtowym dystrybutorem w Polsce i dodatkowo rozbudowuje sieci franczyzowe, którymi zarządza. Sklepów abc jest 4,6 tys. i w ciągu roku przybyło ok. 550. Z kolei sieć Delikatesy Centrum powiększyła się o 120 placówek i ma ich już 655. Według założeń w tym roku może się pojawić nawet 175 kolejnych. Z kolei pod markami Zielony Kłos oraz IGA grupa prowadzi ponad 150 sklepów.

– Wszystkie chcemy rozwijać, niektóre sklepy z jednej sieci przenosimy do innych, gdzie lepiej pasują – mówi Ireneusz Ozga, prezes Eurocash Franczyza. Grupa dzięki przejęciu od Emperii Holding spółki Tradis znacznie rozbuduje swój portfel sieci franczyzowych. Lewiatan prowadzi już ok. 2,7 tys. sklepów, a Groszek ma ich ok. 1,1 tys. W sumie Eurocash podaje, że zarządza już siecią 9 tys. sklepów.

Aby poprawić ich wyniki, powstała Akademia Eurocash, w ramach której w 2011 r. przeprowadzono 224 warsztaty, w których wzięło udział 2,5 tys. osób. Z kolei w kursach internetowych uczestniczyło ponad 8,6 tys. osób. – Mamy wymierne efekty, w 2011 r. sprzedaż na jednego pracownika w sklepach, które w szkoleniach uczestniczyły, była o 2,1 pkt proc. wyższa niż w pozostałych – dodaje Ireneusz Ozga.

O nowe sklepy do swojej sieci ODIDO walczy też Makro, przez wiele lat największy gracz na rynku hurtowym. Choć sieć wystartowała ledwie wiosną 2011 r., to rozwija się bardzo szybko. – Mamy już ponad 810 sklepów i wciąż przyłączają się kolejne – mówi Magdalena Figurna, rzeczniczka Makro. Firma także dla właścicieli sklepów, którzy przystąpią do sieci, ma wiele szkoleń.

Reklama
Reklama

Uruchomiła też platformę Sklepblisko.pl, dzięki której każdy sklep w ramach sieci ODIDO może uruchomić także e-sprzedaż. Projekt jest na razie testowany w Warszawie i Katowicach. W drugim kwartale ma się pojawić w innych lokalizacjach.

– Rynek sklepów tradycyjnych się kurczy, ale nam i tak udało się zwiększyć na nim sprzedaż – mówi Pedro Martinho, członek zarządu Eurocash.

Grupa jest już największym hurtowym dystrybutorem w Polsce i dodatkowo rozbudowuje sieci franczyzowe, którymi zarządza. Sklepów abc jest 4,6 tys. i w ciągu roku przybyło ok. 550. Z kolei sieć Delikatesy Centrum powiększyła się o 120 placówek i ma ich już 655. Według założeń w tym roku może się pojawić nawet 175 kolejnych. Z kolei pod markami Zielony Kłos oraz IGA grupa prowadzi ponad 150 sklepów.

Reklama
Biznes
Biznes potrzebuje imigrantów, Shein pod ostrzałem Francji, Trump pomnaża majątek
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Biznes
Zachodnie koncerny znów rejestrują swoje marki w Rosji. Dlaczego to robią?
Biznes
Miało być bezpiecznie, będzie oszczędnie. Rząd majstruje przy cyberbezpieczeństwie
Biznes
Google inwestuje w Niemczech. Dobra wiadomość dla niemieckiego rządu
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Biznes
Nowy cel klimatyczny UE, obniżka stóp i kłopoty handlu
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama