- Bazując na aktualnych trendach, można założyć, że w2013 r. wartość rynku whisky w Polsce może przekroczyć1 mld złotych - mówi „Rz" Krzysztof Michalski, dyrektor generalny Diageo Polska, spółki należącej do brytyjskiego koncernu Diageo. – W przeciwieństwie do wódki, ma on szanse nadal rozwijać się w szybkim tempie jeszcze przez następnych kilka lat - dodaje.
Firma badawcza Nielsen policzyła, że w2011 r. nasze wydatki na whisky urosły o ponad jedną piątą do niemal770 mln zł. W tym samym czasie sprzedaż wódki zmalała niemal 4 proc. Zdaniem Michalskiego o dużym potencjale polskiego rynku whisky świadczy chociażby to, że w 2011 r. co najmniej raz sięgnęło ponią15 proc. osób pijących mocne alkohole. – W ostatnich dwóch latach odsetek ten zwiększył się o ok.50 proc., ale nadal nie jest duży. Wciągu kolejnych dwóch, trzech lat ma szansę urosnąć dook.20 proc. - uważa Krzysztof Michalski.
Rynek whisky w naszym kraju jest strategiczny dla Diageo Polska. - Chcemy być jego liderem - zapowiada Krzysztof Michalski. Coraz silniejszą pozycję mają gwarantować firmie nie tylko marki już obecne w Polsce, głównie Johnnie Walker.
- Diageo, jako lider globalnego rynku whisky, ma w ofercie dużo marek mających mocną pozycję w wielu krajach. Będziemy je sukcesywnie wprowadzać do Polski w zależności od aktualnych trendów rynkowych - zapowiada szef Diageo Polska. W2011 r. firma zaczęła sprzedawać u nas m. in. whisky Bell's, lidera w Wielkiej Brytanii.
Wojna o szkockie
O prymat na rynku z Diageo walczy Pernod Ricard, właściciel takich marek jak Ballantine's Finest, czy Chivas Regal. W ubiegłym roku jego udziały w krajowym rynku whisky, w ujęciu ilościowym, przekroczyły28 proc., Diageo miał wnim26 proc.