Ludwik to przykład marki, która mimo upływu czasu wciąż ma mocną pozycję rynkową. Mimo to jej właściciel stara się także szukać nowych rynków zbytu.
– Jednym z elementów naszej strategii jest wzrost udziału sprzedaży eksportowej do ok. 10 proc. w 2015 r. Nawozy mineralne sprzedajemy już w krajach Europy Zachodniej i Rosji, chemię gospodarczą zaś, zwłaszcza marki Ludwik, głównie na Wschodzie – mówi „Rz" Mirosław Wilczyński, prezes grupy Inco. – Chodzi o nasz region, ale także Rosję i byłe radzieckie republiki, jak Armenia czy Kazachstan. Rozważamy także uruchomienie w Rosji produkcji płynu Ludwik. Dzięki temu unikniemy wysokich ceł i kosztów transportu – dodaje.
658 mln zł wydali Polacy w 2011 r. na produkty do zmywania naczyń. 32 proc. to produkty do zmywarek
Polskie produkty są znane konsumentom zwłaszcza z rynków wschodnich. Wiele z nich – jak sprzęt AGD Zelmera czy Amiki lub perfumy Pani Walewska – od dawna sprzedaje się tam dobrze, choć mają globalnych konkurentów.
Chemia priorytetem
Grupa Inco, istniejąca od ponad 60 lat, nie skupia się tylko na swojej flagowej marce. Skoncentrowała się na czterech segmentach – produkcji chemii gospodarczej, nawozów, opakowań oraz na rynku nieruchomości. Sprzedała kilka zakładów, m.in. hutę szkła i zakład produkujący artykuły ścierne, pozyskując dzięki temu ok. 15 mln zł.