Firma Zanox zbadała preferencje klientów jeśli chodzi o zakupy dokonywane w Internecie. Według jej opracowania w ostatnich 12 miesiącach jeśli chodzi o handel elektroniczny zawarte zostało 2,5 mln transakcji. Najwięcej bo 260 tys. wygenerował sektor telekomunikacyjny, a ich szczyt przypadał na okres od listopada 2011 do lutego 2012. Dużym zainteresowaniem cieszyły się zakupy grupowe z 250 tys. transakcji. Z kolei największy wolumen obrotów wygenerowała sprzedaż biletów lotniczych, których zakupiono 200 tys., z największą ich liczbą w styczniu bieżącego roku.

Zanox sprawdził również kiedy Polacy najczęściej kupują w sieci. Z przedstawionych danych wynika, że najwięcej transakcji dokonywanych jest od poniedziałku do środy, później ta liczba spada, by z ponownie wzrosnąć w niedzielę.

Optymistyczne dane płyną także z opracowania firmy PayU, według którego wartość e-handlu w naszym kraju rośnie w tempie średnio 30 proc. rocznie. Z kolei tylko internetowa sprzedaż FMCG (żywność, chemia czy kosmetyki) w ciągu dwóch najbliższych lat wzrośnie ponad dwukrotnie i osiągnie 450 mln zł.

– Polska jest liderem pod względem dynamiki wzrostu rynku e-commerce na tle innych krajów europejskich. Internet to dla podmiotów FMCG dochodowy, dodatkowy kanał sprzedaży i coraz więcej z  nich proponuje sprzedaż w sieci – mówi Joanna Kuzdak, dyrektor zarządzająca PayU . Z analizy firmy wynika, że ponad 70 proc. internautów kupiło przynajmniej raz produkty z kategorii FMCG przez Internet. Aż co czwarty kupujący robi to regularnie średnio raz w miesiącu, a ponad połowa badanych sięgnie po takie towary w najbliższym półroczu. Polscy internauci najchętniej kupują produkty FMCG na platformach handlowych (70 proc.). W drugiej kolejności (45 proc.) wybierają sklepy internetowe, które prowadzą sprzedaż również w tradycyjnym segmencie.