Euro 2012 to poza emocjami sportowymi wielkie wydarzenia także dla firm. Zwłaszcza sponsorów imprezy, którzy słono zapłacili za prawo do posługiwania się logo wydarzenia i teraz oczekują efektów.

Zdecydowanym wygranym jest Biedronka, która nie jest jednak partnerem Euro 2012, a sponsorem polskiej reprezentacji. Z badań instytutu Homo Homini wynika, że w na koniec czerwca 2012 r. z mistrzostwami Europy w piłce nożnej kojarzyło ją 54 proc. Polaków – w styczniu 2012 r. takiej odpowiedzi udzieliło 32 proc. ankietowanych. Niewiele gorszym wynikiem może pochwalić się także McDonald's oraz  Coca-Cola.

O sukcesie może też mówić Tyskie, które jest najsilniej kojarzoną z wydarzeniem marką piwa i miało trzykrotnie więcej wskazań, niż jeszcze sześć miesięcy temu. Mimo tego, że sponsorem Euro 2012 był Carlsberg. Jak podaje Homo Homini Tyskie miało wyniki lepsze aż o kilkanaście punktów procentowych i w podobnej skali zdystansowało też Warkę, która także kojarzyła się z Euro 2012 większej grupie niż Carlsberg. - Sam zakup tytułu sponsora lub partnera dużej imprezy sportowej, to za mało. Aby w pełni wykorzystać taką imprezę trzeba podeprzeć się dodatkowymi działaniami marketingowymi - mówi Marcin Duma z Instytutu Homo Homini. - Jednak zainwestowane w ten sposób środki mogą dać nie tylko szybkie, ale także długotrwałe efekty. Przykładem szybkości i jakości wzrostu jest Biedronka a trwałości Tyskie, która wciąż korzysta z faktu, że w latach 2005-2009 było sponsorem reprezentacji Polski – dodaje.

O sukcesie może mówić także Sharp. Firma została sponsorem Euro 2012, a jeszcze w styczniu w tym kontekście kojarzyło ją tylko 5 proc. badanych. Obecnie z badania wynika, że ich liczba wzrosła ponad sześciokrotnie. Jednak swoje dobre wyniki utrzymały także konkurencyjne Sony czy Playstation.

Z cennikowych danych Nielsen Audience Measurement (nie uwzględniają także rabatów) wynika, że najwięcej na reklamy przy Euro 2012 wydała Coca-Cola i było to 12,5 mln zł. McDonald's wydał na ten cel 11,1 mln zł, Hyundai 7,3 mln, Sharp 7,2 mln, Grupa Żywiec 6,7 mln, a PTK Centertel 5 mln zł.