Akcja serwisowa dotyczy trzech modeli:  sportowo-użytkowych RAV4, kompaktowych Auris i rodzinnych Avensis. Ten sam problem stwierdzono wcześniej w 7780 tys. pojazdów w Stanach.

Toyota wyjaśniła, ze obecna akcja wynika z błędu w koncepcji albo w projekcie, ale problem udało sie wykryć dopiero podczas eksploatacji. W ramach tej akcji  w USA producent ustalił, ze jeśli nakrętki ramienia tylnego zawieszenia w niektórych pojazdach zostały niewłaściwie  dociśnięte (dokręcone) podczas ustawiania zbieżności kół, to może dojść do pojawienia się rdzy  i do  złamania się elementu

Obecna akcje ogłoszono w miesiąc po dodaniu przez Toyote dwóch modeli  do wielkiej operacji  z 2009 r., gdy chodniczki podłogowe wsuwały się pod pedał gazu blokując go, co doprowadziło do wypadków z ofiarami śmiertelnymi. Na świecie objęto nia ponad 12 mln pojazdów z tego i z innego powodu (nagłego przyspieszania), Toyota zapłaciła ponad 50 mln dolarów kary i publicznie przeprosiła.

Od tamtej pory firma bardzo pracowała nad odzyskaniem opinii producenta o doskonalej jakości technicznej, stopniowo podnosiła się po zniszczeniach z powodu trzęsienia ziemi i tsunami, walczyła ze skutkami kryzysu gospodarczego. Odzyskała już poziom produkcji sprzed 2011 r.