Black, znany w Polsce napój energetyczny, będzie pierwszym w naszym kraju energetykiem w postaci sorbetu. W sklepach będzie dostępny w sklepach od 10 sierpnia. FoodCare zaczyna jego dystrybucję od sieci Polomarket i Żabka. W kolejnych tygodniach ma pojawić się w większości sieci handlowych w Polsce.

- Dzięki sorbetom chcemy zwiększyć rozpoznawalność i skalę sprzedaży energetyku Black – mówi „Rz" Wiesław Włodarski, właściciel FoodCare. – W wielu małych sklepach nie ma nadal lodówek do napojów. Są za lodówki do lodów, co umożliwia sprzedaż Blacka – dodaje.

Wiesław Włodarski uważa, że Blacka w formie sorbetu ma szanse zdobyć rynek w Polsce. FoodCare ma już na swoim koncie sukces sorbetów pod marką Frugo. – W 2011 roku wartość całego rynku sorbetów w Polsce wyniosła 16 mln zł. My tylko w ciągu dwóch miesięcy od wejścia na niego sprzedaliśmy produkty za 8 mln złotych, co w cenach detalicznych daje około 16 mln zł – wyjaśnia Wiesław Włodarski. Jego zdaniem do końca roku sprzedaż sorbetów Frugo – w cenach zbytu – ma szansę sięgnąć 15 mln zł.

Marka Frugo należy do FoodCare od ponad roku. W ciągu siedmiu miesięcy tego roku firma sprzedała 160 mln butelek tego napoju.