Euro 2012 przyniosło polskiej gospodarce finansowe wpływy wyższe od spodziewanych. Z opublikowanych przez Instytut Turystyki danych wynika, że każdy obcokrajowiec w trakcie całego pobytu na Euro 2012 w Polsce wydał średnio 1541 zł, a jego średnie dzienne wydatki wyniosły 243 zł. Biorąc pod uwagę wydatki związane z Euro 2012, poniesione jeszcze przed przyjazdem do Polski, takie jak na przykład rezerwacja miejsca noclegowego, transport, czy ubezpieczenie, turysta zagraniczny wydał średnio 2654 zł. W rezultacie łączne wydatki turystów zagranicznych, którzy odwiedzili Polskę w trakcie Euro 2012, wyniosły 980 mln zł.
Wkrótce Instytut Turystyki opublikuje dane dotyczące frekwencji. Tuz po zakończeniu mistrzostw szacowano, że liczba gości, którzy przyjechali do Polski była niższa od spodziewanej. Zamiast miliona, jak sądzili optymiści lub 800 tys., co miało być realna prognozą, miało przyjchać niecałe pół miliona osób.
Turystów będzie więcej, ale później. Według raportu Impact, dotyczącego wpływu Euro 2012 na gospodarkę Polski, Polskę w kolejnych latach ma rocznie odwiedzać 500 tys. turystów zagranicznych dodatkowo. Dzięki temu przychody z turystyki zagranicznej do roku 2020 miałyby wzrosnąć łącznie o 4,2 mld zł. Według badań PBS, 93 proc. ankietowanych Polaków uznało, że organizacja Euro 2012 przyczyniła się do wzmocnienia wizerunku Polski za granicą.