Europejski rynek nowych aut jest coraz słabszy. W lipcu sprzedaż spadła w porównaniu z ubiegłym rokiem o 8,2 proc. do niecałych 970,3 tys. sztuk – podaje międzynarodowa firma analityczna Jato Dynamics. Oznacza to dalsze pogorszenie i tak już złej kondycji rynku: w czerwcu, według europejskiego stowarzyszenia producentów ACEA, rejestracje samochodów osobowych skurczyły się w ujęciu rocznym o 2,8 proc., a w całej pierwszej połowie roku o 6,8 proc.

Osłabły największe rynki: według analizy Jato cytowanej przez specjalistyczny portal Automotive News Europe, sprzedaż w Niemczech zmalała w lipcu o 5 proc., we Francji o 7 proc., we Włoszech aż o 22 proc., a w Hiszpanii nawet o 26 proc. Z najważniejszych jedynie rynek brytyjski odnotował wzrost – o 9,3 proc.

Z pierwszej dziesiątki najlepiej sprzedających się samochodów aż 9 modeli odnotowało spadki sprzedaży, w tym 8 modeli – dwucyfrowe. Liderem rynku pozostaje volkswagen golf, za nim jest volkswagen polo. Trzecie miejsce zajmuje ford fiesta, czwarte – opel astra. Rynkowy sukces odnosi natomiast auto, które znalazło się na miejscu piątym: to peugeot 208, następca popularnego modelu 207.