Sędzia Edward Chen zatwierdził ugodę, która przewiduje, że 100 tys. właścicieli i leasingobiorców pojazdów Ram 1500 i Jeep Grand Cherokee z 3-litrowymi dieslami z lat modelowych 2014-16 otrzyma pieniądze — większość po 3075 dolarów — za dopracowanie oprogramowania kontroli emisji spalin.
Obecni właściciele i korzystający z leasingu mają czas do lutego 2021, by zgłosić się z roszczeniem i do maja 2021 na dokonanie tej naprawy i otrzymania rekompensaty. Dawni właściciele mają do sierpnia zgłosić swe roszczenia.
Włosko-amerykański producent pojazdów ogłosił 10 stycznia o dojściu do porozumienia z resortem sprawiedliwości, władzami Kalifornii i właścicielami diesli w postępowaniu cywilnym dotyczącym stosowania bezprawnego oprogramowania zakłamującego testy na emisję spalin. Śledztwo karne trwa nadal.
Sędzia Chen zatwierdził również styczniowe porozumienie FCA z Agencją Ochrony Środowiska, władzami Kalifornii i ze wszystkimi 50 stanami. FCA zgodził się w nich powiadamiać niezależnego audytora o stanie realizacji możnych inicjatyw. Teraz podał, że uruchomił trzy czwarte z nich, a jedną czwartą ukończył.
Firma Robert Bosch, która dostarczała FCA program kontroli emisji spalin zgodziła się zapłacić 27,5 mln dolarów na zaspokojenie roszczeń właścicieli diesli, FCA pokryje 280 mln z sumy 307,5 mln. FCA przeleje też 311 mln dolarów łącznych grzywien organom nadzoru, federalnemu i kalifornijskiemu, przedłuży gwarancje na sumę 105 mln dolarów, kolejne 72,5 mln to grzywny stanowe i 33,5 mln dla Kalifornii za nadmierne emisje i na roszczenia konsumentów. Prawicy reprezentujący właścicieli pojazdów otrzymają od obu firm 66 mln dolarów.