Większa, 4-drzwiowa wersja przeboju rynkowego, subkompaktu w stylu retro powstaje w serbskiej fabryce. Na włoskim rynku będzie dostępna od 22 maja, a w USA od połowy 2013 r.
- Amerykańska wersja zostanie pokazana w Detroit w styczniu i prawdopodobnie trafi do salonów sprzedaży przed czerwcem – ogłosił Sergio Marchionne podczas wizyty Kragujevacu w towarzystwie prezydenta Serbii, Tomislava Nikolicia.
Marchionne przybył z wizytą do Serbii po zawarciu przez Fiata z władzami tego kraju umowy o odroczeniu płatności przez serbskiego partnera Fiata na konto wspólnego przedsięwzięcia, rozwijania zakładu i przygotowań do rozszerzania produkcji.
W spółce j.v. o kapitale miliarda euro Włosi mają 67 proc., a skarb państwa Serbii 33 proc. Kraj ten notuje jednak deficyt finansów publicznych niemal 55 proc. PKB i budżetowy 7,1 proc. Serbia powinna była przekazać Fiatowi w tym roku 90 mln euro; nowy rząd socjalistów obiecał przelać 50 mln po dokonaniu we wrześniu nowelizacji budżetu an 2012 r., a resztę w 2013 r.
Rząd w Belgradzie obiecał ponadto zakończyć w tym roku budowę czteropasmowej drogi łączącej zakład z pobliską autostradą E75. – Dotrzymamy wszystkich zobowiązań – oświadczył Nikolić. – Do końca roku zapłacimy 50 mln euro, a resztę do marca.