Przedsiębiorca chcący mieć własną stronę internetową nie powinien mieć kłopotów ze znalezieniem partnera, który podejmie się jej budowy. W sieci można znaleźć setki podmiotów oferujących tego typu usługi, począwszy od dużych agencji interaktywnych i marketingowych, oferujących bardzo szeroki wachlarz usług, po jednoosobowe firmy koncentrujące się na obsłudze klientów z lokalnego rynku.
Ogromna konkurencja wynika z niskich barier wejścia na rynek. Tak naprawdę do tworzenia stron internetowych potrzebne są tylko komputer i łącze internetowe. Osoby dysponujące trochę większą wiedzą informatyczną mogą nawet tworzyć e-strony samodzielnie. W?sieci można znaleźć mnóstwo samouczków lub filmików, które jak po sznurku pomogą przejść przez ten proces.
Firmy, które chcą mieć w pełni profesjonalną stronę internetową, a nie tylko prostą wizytówkę, powinny jednak zdecydować się na współpracę z podmiotami specjalizującymi się w tworzeniu e-witryn. Mogą wówczas liczyć na ofertę szytą na miarę, która w pełni zaspokoi ich oczekiwania.
Nie można bowiem zapominać, że stworzenie strony internetowej, które zazwyczaj kosztuje kilkaset złotych, wcale nie jest jedynym wydatkiem związanym z obecnością w sieci.
Duże znaczenie ma wybór serwera, na którym strona jest osadzona. W Internecie można oczywiście znaleźć bezpłatne serwery. Nie świadczą one jednak usług na wysokim poziomie, a treść publikowanych tam stron zazwyczaj zasłaniana jest reklamami, których przesłanie wcale nie musi nam odpowiadać. Skorzystanie z usług profesjonalnych firm hostingowych (udostępniających miejsca na serwerach) kosztuje od kilku złotych miesięcznie wzwyż. Kolejne kilka, kilkanaście złotych miesięcznie trzeba zapłacić za pozycjonowanie strony, żeby „wyskakiwała" wysoko w wyszukiwarkach.