Tegoroczna sprzedaż tabletów w Polsce może sięgnąć 350 tys. sztuk, a wzrost w stosunku do 2011 roku przekroczy 200 proc. – prognozuje firma IDC.
- Polski rynek tabletów będzie rozwijał się jeszcze szybciej, niż przewidywano w 2011 roku. Ogłaszany w maju tego roku boom na tego typu urządzenia nadal trwa, co zdecydowanie może przełożyć się na znaczący wzrost sprzedaży w tym sektorze rynku – mówi Joanna Bilińska, dyrektor sprzedaży i marketingu Ceneo.pl, internetowej porównywarki cen.
- Jesteśmy też świadkami korzystnego procesu, jaki zachodzi w elektronice użytkowej: spadają ceny urządzeń, czemu towarzyszy wzrost parametrów technicznych – dodaje Michał Adamczuk, dyrektor ds. sprzedaży Lark Europe, polskiego producenta tabletów.
Ceneo.pl prześledziło, jakim zainteresowaniem w tym i ubiegłym roku cieszyło się ponad 600 modeli tabletów dostępnych w tej porównywarce cen. Badanie pokazało, że rok 2011 należał do iPada 2, tabletu Apple, który to model wybrała niemal połowa użytkowników tego serwisu. W 2012 roku klienci coraz chętniej zwracali uwagę na urządzenia z systemem Android, który zagarnął dla siebie prawie 84 proc. rynku. iPadom uwagę poświęciło zaledwie 9 proc. osób.
Ma to związek z niższą ceną tabletów wyposażonych w system Android, stworzony i bezpłatnie udostępniany przez firmę Google producentom tabletów i smartfonów. Dlatego najpopularniejszą marką tabletu stał się Asus, producent korzystający z systemu Android, który na pozycję lidera wskoczył z zajmowanej w 2011 roku trzeciej pozycji. W siłę rosną też androidowe tablety Samsunga, a zwłaszcza Galaxy Tab 2, który jest obecnie najczęściej poszukiwanym urządzeniem tego typu na Ceneo.pl.