O 83 proc. urosła wartość sprzedaży wódki Smirnoff Black oferowanej przez Diageo Polska od października 2011 r. do września 2012 r. – wynika z danych firmy badawczej Nielsen, na które powołuje się alkoholowa spółka.
- Udziały wartościowe Smirnoff Black w segmencie wódek importowanych wzrosły z 2,8 do 5,12 proc. – mówi Marcin Andrzejczyk, senior brand manager Smirnoff Poland.
Tak dużym wzrostem sprzedaży nie może pochwalić się żadna z importowanych wódek.
Ich łączna sprzedaż zmalała o 1,2 proc. i to w czasie, gdy wartość całego rynku wódki zwiększyła się o 1,4 proc.
- Zagraniczne wódki, jeszcze kilka lat temu kojarzone z prestiżem, spowszedniały już Polakom – mówi „Rz" przedstawiciel branży spirytusowej. – Dziś, aby pokazać, że nadąża się za trendami, kupuje się u nas whisky – dodaje.