- Planujemy otwarcie kilku kolejnych butików Nespresso w największych polskich miastach – mówi „Rz" Dariusz Rompa, dyrektor generalny polskiego oddziału Nespresso, czołowego gracza światowego rynku kawy w kapsułkach i przystosowanych do nich ekspresów.
Należąca do szwajcarskiego giganta spożywczego Nestle firma na początku 2012 roku miała około 270 punktów sprzedaży w ponad 50 krajach świata, w tym jeden w Warszawie. Na koniec tego roku ma ich mieć ponad 300.
- Kiedy i gdzie będzie kolejne otwarcie zależy m.in. od lokalizacji, którą uda się nam znaleźć. Mogą to być luksusowe centra handlowe – wyjaśnia Dariusz Rompa.
Kapsułki rosną najszybciej
Plany Nespresso są efektem trwającego od kilku lat boomu na ekspresy kapsułkowe w Polsce. Nie zahamowało go nawet spowolnienie gospodarcze.
– W 2011 roku sprzedaż ekspresów na kapsułki zwiększyła się o ok. 40 proc., a tegoroczny wzrost nie powinien być mniejszy – szacuje Dariusz Rompa. – Tempo jest dwa razy szybsze niż średnia dla wszystkich ekspresów. To także najlepszy wyniki uzyskiwany przez tzw. mały sprzęt AGD w Polsce – dodaje.