- Widać, że wizerunek Polski w świecie się zmienia. Jesteście postrzegani jako kraj dużo bardziej nowoczesny – mówi Frank Pörschmann członek zarządu Deutsche Messe, odpowiedzialny za organizację zakończonych właśnie targów CeBIT. Pozytywnie ocenia nie tylko to, co Polacy prezentują na targach branży informacyjnej i telekomunikacyjne, ale również współpracę w ramach partnerstwa strategicznego.
Od poniedziałku do soboty polskie firmy mogły promować swoje produkty w Hanowerze. To jedno z największych spotkań przedstawicieli sektora teleinformatycznego na świecie. Każdego roku przyciągają setki tysięcy zwiedzających z całego świata. Tegoroczna edycja CeBIT była dla naszego kraju szczególnie ważna, ponieważ Polska była partnerem strategicznym wydarzenia. Współorganizatorami natomiast Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości i nasze Ministerstwo Gospodarki.
Szef CeBIT podkreślił, że Polacy pokazali, że są społeczeństwem kreatywnym i rozwiniętym technologicznie, a dodatkową zaletą jest fakt, że polskie społeczeństwo jest najmłodszym w UE.
– Myślę, że dla wielu to było zaskoczenie – zauważa w rozmowie z agencją Newseria Pörschmann. – Kiedy rozmawiam z ludźmi, słyszę i przekonuję się, że postrzeganie Polski zmieniło się, widzą was jako kraj bardziej nowoczesny.
Przykładem sukcesów Polski, które zaskoczyły wiele osób na świecie, są dokonania polskich twórców gier komputerowych.