W tym roku Polacy za pośrednictwem urządzeń mobilnych – głównie smartfonów oraz tabletów – wydadzą w Internecie ok. 500 mln zł wobec 300 mln zł rok temu – szacuje firma Zanox. Na tle wartego kilkanaście miliardów złotych rynku e-commerce jest to niewiele, ale akurat ten segment rynku będzie rosnąć w błyskawicznym tempie.
Tymczasem według raportu Praktycy.com dla firmy Generator, o którym jako pierwszy pisał „Bloomberg Businessweek Polska", 76 proc. polskich e-sklepów nie korzysta obecnie z żadnych rozwiązań mobilnych.
Mimo to 80 proc. spośród 350 ankietowanych e-sklepów przyznaje, że w 2012 r. zauważyło wzrost ruchu z urządzeń mobilnych, choć dla ponad 54 proc. liczba takich wejść nie przekraczała 10 proc. ogółu.
– W Polsce motorem rozwoju rynku pozostaną smartfony – obecnie 2/3 sprzedawanych telefonów to właśnie takie urządzenia. W miarę upływu czasu ich użytkownicy będą korzystali z kolejnych funkcji i możliwości, dzisiaj spora część nawet nie zdaje sobie sprawy, że posiada smartfona – mówi Piotr Krawiec, dyrektor generalny firmy mGenerator.pl udostępniającej platformę do tworzenia stron, sklepów i aplikacji mobilnych.
– Udział mobile jest różny w naszych serwisach, np. w Allegro to już 3 proc. obrotów. Są jednak dni, kiedy osiągamy udział na poziomie przekraczającym 7,5 proc. – mówi Łukasz Nowak, dyrektor Działu Produktów Grupy Allegro.