Polskie sklepy mało mobilne

Na świecie mobilny handel przeżywa boom, jednak u nas trzy czwarte e-sklepów nie ma swojej strony czy aplikacji mobilnej.

Publikacja: 11.06.2013 01:01

Red

W tym roku Polacy za pośrednictwem urządzeń mobilnych – głównie smartfonów oraz tabletów – wydadzą w Internecie ok. 500 mln zł wobec 300 mln zł rok temu – szacuje firma Zanox. Na tle wartego kilkanaście miliardów złotych rynku e-commerce jest to niewiele, ale akurat ten segment rynku będzie rosnąć w błyskawicznym tempie.

Tymczasem według raportu Praktycy.com dla firmy Generator, o którym jako pierwszy pisał „Bloomberg Businessweek Polska", 76 proc. polskich e-sklepów nie korzysta obecnie z żadnych rozwiązań mobilnych.

Mimo to 80 proc. spośród 350 ankietowanych e-sklepów przyznaje, że w 2012 r. zauważyło wzrost ruchu z urządzeń mobilnych, choć dla ponad 54 proc. liczba takich wejść nie przekraczała 10 proc. ogółu.

– W Polsce motorem rozwoju rynku pozostaną smartfony – obecnie 2/3 sprzedawanych telefonów to właśnie takie urządzenia. W miarę upływu czasu ich użytkownicy będą korzystali z kolejnych funkcji i możliwości, dzisiaj spora część nawet nie zdaje sobie sprawy, że posiada smartfona – mówi Piotr  Krawiec, dyrektor generalny firmy mGenerator.pl udostępniającej platformę do tworzenia stron, sklepów i aplikacji mobilnych.

– Udział mobile jest różny w naszych serwisach, np. w Allegro to już 3 proc. obrotów. Są jednak dni, kiedy osiągamy udział na poziomie przekraczającym 7,5 proc. – mówi Łukasz Nowak, dyrektor Działu Produktów Grupy Allegro.

Na świecie według raportu firmy eMarketer rynek handlu mobilnego ma wzrosnąć w 2013 r. o 37 proc., do 37,4 mld dol. Z kolei już w 2014 r. więcej osób ma korzystać z Internetu przez urządzenia mobilne niż komputery.

W tym roku Polacy za pośrednictwem urządzeń mobilnych – głównie smartfonów oraz tabletów – wydadzą w Internecie ok. 500 mln zł wobec 300 mln zł rok temu – szacuje firma Zanox. Na tle wartego kilkanaście miliardów złotych rynku e-commerce jest to niewiele, ale akurat ten segment rynku będzie rosnąć w błyskawicznym tempie.

Tymczasem według raportu Praktycy.com dla firmy Generator, o którym jako pierwszy pisał „Bloomberg Businessweek Polska", 76 proc. polskich e-sklepów nie korzysta obecnie z żadnych rozwiązań mobilnych.

Biznes
Rekordowa liczba bankructw dużych firm na świecie
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Święta spędzane w Polsce coraz popularniejsze wśród zagranicznych turystów
Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki