Agroliga chce przenieść się na GPW

Notowana na NewConnect ukraińska spółka do 2015 r. chce zwiększyć o blisko połowę moce produkcyjne oleju, rozpocząć produkcję wyrobów mlecznych i zwiększyć bank ziemi do ponad 12 tys. ha. Na inwestycje w ciągu dwóch lat może wydać blisko 12 mln euro.

Publikacja: 12.06.2013 14:01

Agroliga chce przenieść się na GPW

Foto: Fotorzepa, Darek Golik DG Darek Golik

Zarząd Agroligi, zmierzającej na główny parkiet GPW, przyjął głównie kierunki rozwoju na lata 2013 – 2015. Zgodnie z uchwaloną strategią spółka będzie budować regionalną grupę spożywczą operującą w trzech segmentach: produkcji oleju słonecznikowego, rolnictwa oraz produkcji mleka oraz wyrobów mlecznego. Dzięki realizacji planów na najbliższe lata Agroliga ma stać się jednym z wiodących producentów żywności w regionie Charkowa – zamieszkanym przez blisko 3 mln osób.

Firma planuje zwiększyć moce produkcyjne olejów z 55 tys. ton do 70 tys. ton do 2015 r. Docelowo ma to być 100 tys. ton. W ramach rozwoju segmentu tłoczenia oleju chce wdrożyć nowe technologie zwiększające rentowność tego biznesu, a w dłuższej perspektywie uruchomić linie do butelkowania produktu.

W celu zabezpieczenia dostaw surowca do przetwarzania Agroliga planuje zakup przedsiębiorstw rolniczych, dzięki czemu bank ziemi grupy ma wzrosnąć do 12,3 tys. ha, czyli o 36 proc. Spółka obecnie wdraża technologię nawożenia pozwalają znacząco zwiększyć wydajność upraw.

Grupa będzie kontynuować rozwój segmentu mleczarskiego. Do 2015 r. ma zwiększyć stado o 600 krów do 1400. Oprócz większej produkcji mleka Agroliga zamierza ruszyć z produkcją mleka w proszku oraz serów miękkich. Na początkowym etapie firma będzie zlecać tę produkcję zewnętrznym partnerom.

- Przyjęta strategia rozwoju w naszej opinii powinna nie tylko wzmocnić pozycję rynkową Agroligi na rynku regionalnym, ale także pozwolić zarabiać w wysokomarżowych segmentach biznesu spożywczego uważa Alexander Berdnyk , przewodniczący rady dyrektorów Agroliga Group. - Wierzymy, że wdrożenie tych planów przełoży się również na wzrost wartości spółki, a z oczekiwanej zwyżki skorzystają również nowi inwestorzy, których spodziewamy się wraz z przeniesieniem notowań Spółki na główny rynek GPW – dodaje. Spółka aktywnie przygotowuje się do wejścia na przeniesienia notowań na GPW, w czym wspiera ją Noble Securities.

Reklama
Reklama

W 2012 r. przychody ze sprzedaży wyniosły 16,5 mln euro, natomiast zysk netto Spółki osiągnął 3,2 mln euro. Od lutego 2011 r. Agroliga jest notowana na NewConnect.

Zarząd Agroligi, zmierzającej na główny parkiet GPW, przyjął głównie kierunki rozwoju na lata 2013 – 2015. Zgodnie z uchwaloną strategią spółka będzie budować regionalną grupę spożywczą operującą w trzech segmentach: produkcji oleju słonecznikowego, rolnictwa oraz produkcji mleka oraz wyrobów mlecznego. Dzięki realizacji planów na najbliższe lata Agroliga ma stać się jednym z wiodących producentów żywności w regionie Charkowa – zamieszkanym przez blisko 3 mln osób.

Reklama
Biznes
Polskie start-upy bez pieniędzy, odbudowa Ukrainy i współpraca Paryża z Londynem
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Biznes
Pepco więcej sprzedaje i rusza ze skupem akcji
Biznes
102 przypadki konfiskaty prywatnych majątków w Rosji. Miliardy dolarów na wojnę
Biznes
Największy atak na Ukrainę, InPost z kolejnym przejęciem, Polska celem hakerów
Biznes
Czy grozi nam cybernetyczna kapitulacja? Wojna w internecie się nasila
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama