Samochód o nieznanej jeszcze cenie wchodzi na polski rynek we wrześniu. Cena ma być podana w sierpniu, ale pierwsze testy drogowe wykazały, że auto napędzane nowym silnikiem wysokoprężnym 1,6 litra z turbodoładowaniem zużywa przy spokojnej jeździe po płaskim terenie z prędkością ok.90 km/h 3,3 l oleju napędowego, w górach 5,6 l, a w mieście 6,9 litra.
Rynek samochodowy w Europie przeżywa głęboką zapaść z powodu kryzysu, sprzedaż maleje, specjaliści spodziewają się poprawy najwcześniej za rok. Jedynym segmentem cieszącym się popularnością jest segment pojazdów sportowo-użytkowych SUV, a kompaktowe SUV stanowią połowę tego segmentu i ich sprzedaż mocno rośnie.
Ze względu na rodzaj paliwa i przenoszenia napędu sprzedaż kompaktów benzynowych z napędem na dwa i na 4 koła wzrosła od stycznia 2011 do stycznia 2012 o 8 proc., wysokoprężnych z napędem na 2 koła o 29 proc., a na 4 koła aż o 55 proc. - wynika z danych JATO Dynamics.
Nowy silnik Diesla
Silniki Diesla są najbardziej popularne w Europie. Honda pracowała od dawna nad taką jednostką napędową. Prace trwały, by silnik musiał spełniać wysokie wymagania jakościowe, odpowiadać wizerunkowi marki - wyjaśnił szef pionu odpowiadającego za silniki, Kiyohi Saito. - Powstał więc najpierw 150-konny silnik i-DTEC 2,2 litra, następnie mniejszy 1,6 l , 120 koni, o średnim, zużyciu 4,5 l paliwa, emisji 119 g CO2 na kilometr (mniej o 30 g CO2 do większej wersji), lżejszy od poprzedniego o 47 kg ( o 116 kg cały zespół napędowy)
- Zbudowaliśmy nowy silnik od podstaw - dodał Saito. - Nie przyjęliśmy żadnych punktów odniesienia, bo wszystkie normy były dla nas niewystarczające. Dążyliśmy do stworzenia własnych wzorców.