Zysk netto Lufthansy zmalał o 30,3 proc. do 451 mln euro, operacyjny o 12,4 proc. do 589 mln (bez elementów nadzwyczajnych wzrósł o 6,4 proc.), a obroty wyniosły bez zmiany 8,3 mld.
Po 9 miesiącach zysk operacyjny zmalał o 27 proc. do 661 mln euro (bez kosztów nadzwyczajnych skoczył o 47 proc. do 859 mln), zysk netto zmalał do 247 mln z 697 mln rok temu, a obroty utrzymały się na poziomie 22,8 mld. Dział przewozu osób, który w 2012 r. zapewnił 78 proc. obrotów Lufthansy, zwiększył teraz zysk o 3,5 proc. do 561 mln euro wobec poprawy o 15,4 proc. rok temu.
Wzrost kursu euro do dolara, wahania innych walut, drożejące paliwo i konkurencja powodują, że w całym roku przewoźnik spodziewa się takich samych obrotów jak rok temu. Wcześniej zakładał ich wzrost. Poprawi się natomiast roczny zysk operacyjny do 600-700 mln euro, o 14-33 proc. wobec ubiegłorocznego dzięki zdecydowanemu cięciu kosztów.
Największa linia w Europie uprzedziła ponadto, że jej dział cargo zakończy rok zyskiem operacyjnym „w górnym pułapie dwucyfrowym w milionach euro", podczas gdy wcześniej zakładała trzycyfrowy.
Lufthansa realizuje od lutego 2012 radykalny program restrukturyzacji SCORE, mający doprowadzić do zwiększenia zysku operacyjnego do 2,3 mld euro z 1,5 mld w 2012 r. poprzez likwidację 3500 miejsc pracy, zlecanie działań podmiotom zewnętrznym, zmniejszanie zamówień i rozwijanie taniej linii Germanwings