Reklama

Lufthansa: koszty restrukturyzacji i silne euro

Flagowy przewoźnik niemiecki potwierdził poprawę rocznego zysku, ale III w kwartale odczuł koszty restrukturyzacji, deprecjację jena i rupii oraz ostrą konkurencję tanich linii.

Publikacja: 03.11.2013 13:50

Zysk netto Lufthansy zmalał o 30,3 proc. do 451 mln euro, operacyjny o 12,4 proc. do 589 mln (bez elementów nadzwyczajnych wzrósł o 6,4 proc.), a obroty wyniosły bez zmiany 8,3 mld.

Po 9 miesiącach zysk operacyjny zmalał o 27 proc. do 661 mln euro (bez kosztów nadzwyczajnych skoczył o 47 proc. do 859 mln), zysk netto zmalał do 247 mln z 697 mln rok temu, a obroty utrzymały się na poziomie 22,8 mld. Dział przewozu osób, który w 2012 r. zapewnił 78 proc. obrotów Lufthansy, zwiększył teraz zysk o 3,5 proc. do 561 mln euro wobec poprawy o 15,4 proc. rok temu.

Wzrost kursu euro do dolara, wahania innych walut, drożejące paliwo i konkurencja powodują, że w całym roku przewoźnik spodziewa się takich samych obrotów jak rok temu. Wcześniej zakładał ich wzrost. Poprawi się natomiast roczny zysk operacyjny do 600-700 mln euro, o 14-33 proc. wobec ubiegłorocznego dzięki zdecydowanemu cięciu kosztów.

Największa linia w Europie uprzedziła ponadto, że jej dział cargo zakończy rok zyskiem operacyjnym „w górnym pułapie dwucyfrowym w milionach euro", podczas gdy wcześniej zakładała trzycyfrowy.

Lufthansa realizuje od lutego 2012 radykalny program restrukturyzacji SCORE, mający doprowadzić do zwiększenia zysku operacyjnego do 2,3 mld euro z 1,5 mld w 2012 r. poprzez likwidację 3500 miejsc pracy, zlecanie działań podmiotom zewnętrznym, zmniejszanie zamówień i rozwijanie taniej linii Germanwings

Reklama
Reklama

Inne linie, np. Ryanair i Finnair, obniżyły także oczekiwane zyski z powodu mniejszego popytu i chwiejnych kursów walut. Air France osiągnęła w III kwartale skok zysku operacyjnego o 29 proc., ale uprzedziła, że przewozy na średnich trasach i ładunków będą nadal słabe.

Biznes
Producenci napojów uciekają z systemu kaucyjnego
Biznes
Donald Trump traci cierpliwość. Nowe sankcje na Rosję na horyzoncie
Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Biznes
Polskie firmy chcą zamrożenia AI Act
Biznes
Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama